Rabu, Disember 25, 2013


Sedang orang lain duduk kat rumah bersama keluarga, Pak Lebai kita ni boleh pulak ke Gereja sambut Krismas dengan selamba badak tanpa rasa segan silunya. Hebatkan?

Ini bukan soal nak menyambut Krismas tu sangat. Tapi ini mengenai apa yang diorang sendiri pernah cakap dan lakukan dulu. Jauh sangat berbeza dengannya semalam.

Kalau dulu, semua benda ni dianggap HARAM sebab menyambut keraian agama lain. Semua benda ni dilarang untuk dilakukan. Masa tu, macam - macam fatwa diorang keluarkan.

Ada yang kata ianya Khurafat. Ada yang kata Murtad bagi orang yang sambut agama orang lain. Tapi, itu semua dulu beb. Sekarang, semuanya dah berubah.

Sekarang semuanya dah jadi HALAL belaka beb. Hanya semata - mata kerana nak mendapat sokongan dan undi untuk terus berkuasa. Itu je sebabnya.

Nampak sangat la pemimpin PAS sekarang ni lain dengan pemimpin PAS yang dulu. Yang sekarang ni lebih Liberal hanya semata - mata kerana nak mengekalkan kuasa.

Maka tak salah la jika ada orang kata yang pemimpin PAS sekarang ni jelas hanya memalukan pemimpin yang terdahulu. Nak menegakkan Islam, tapi perangai macam Haramjadah. Cakap pun tak serupa bikin!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. baguslah tuh bang oi! UMNO baru nak transform tapi PAS lama dulu dah. UMNO dan PAS dah nampak sama tapi belum lagi serupa kot? KUASA telah menjadi agenda yang tersembunyi lagi tersembunyi. maka perjuangan untuk agama, bangsa dan negara tuh nampak macam tak IKHLAS jer.

    BalasPadam
  2. Aceh melarang umat Islam menyambut tahun baru. Kita disini diingatkan supaya melarang memberi ucapan yang mengiyai keagaman pada hari keagamaan, lebih lebih ucapan seperti Hari Vesak, Deepavali dan Christmas. Tapi ini sudah lebih, siap atas astaka paderi lagi. Renung-renungilah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping