Selasa, Disember 10, 2013


Memang sah la yang dia ni balik bukannya dengan niat nak membantu penduduk di Kuantan yang dilanda musibah. Tapi sebaliknya dia balik untuk menjaja fitnah.

Hari ni, Si Fuziah tu buat dakwaan kononnya penduduk yang mengalami bencana melahirkan rasa tak puas hati dengan bantahan yang dibuat oleh Bung Mukhtar.

Kononnya, kata Si Fuziah, mangsa banjir ni semuanya berapi dengan tindakan Bung Mukhtar mempersendakan usul darurat yang dibentangkan oleh dia sebelum ini.

Huh! Nampak sangat la yang Si Fuziah ni sebenarnya sengaja memutar belitkan cerita untuk mengelakkan diri dia dari dipersalahkan oleh penduduk di Kuantan.

Macam mana la mangsa banjir tu tak 'berapi' jika dia sendiri tidak menceritakan hal yang sebenar kepada mereka. Kalau setakat buat cerita yang bukan - bukan, memang berapi la.

Apa yang sebenarnya hendak dilakukan oleh Si Fuziah tu adalah untuk menjustifikasi kelemahan diri dia sendiri. Di ternyata GAGAL balik ke kawasan pada waktu yang sepatutnya.

Sebaliknya, pada hari kejadian, Si Fuziah ni masih tercongok kat bangunan Parlimen kononnya nak mengundi bagi menolak Bajet 2014 yang dibentangkan.

Akibat dipertikai dan dipersoalkan ketidak-hadiran dia pada waktu bencana melanda kawasan, maka dia terpaksa la bentangkan usul yang jelas tak masuk akal.

Hakikatnya, apa yang Bung Mukhtar buat tu bukannya nak mempersenda usul yang dibentangkan oleh Si Fuziah tu dalam sidang Parlimen. Tapi dia membantah pembohongan yang dilakukan.

Bayangkan. Sedang orang lain bertungkus lumus berusaha untuk mengeluarkan mangsa dari kawasan yang dilanda banjir, Si Fuziah tu pulak boleh buat dakwaan yang bukan - bukan.

Dia membuat tuduhan kononnya agensi - agensi Kerajaan serta anggota - anggota Keselamatan semuanya tak buat kerja. Bomba, Polis, Tentera, JKM, semuanya tak buat kerja.

Walhal, kumpulan inilah yang mula - mula sekali turun dan membantu penduduk berpindah ke Pusat Pemindahan Banjir ketika air mula naik. Kan nampak sangat Si Fuziah tu menipu?

Perkara itulah yang cuba dihalang oleh Bung Mukhtar. Hakikatnya, Kerajaan tak perlu isytihar darurat untuk menghantar bantuan kepada mangsa yang ditimpa bencana.

Tapi nak buat macam mana ye tak. Dah memang dasar manusia macam Si Fuziah ni memang suka menipu dan menabur fitnah. Dia buat semua tu demi untuk kepentingan diri dia sendiri. Bukannya dia buat untuk menegakkan Kebenaran!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. bukan si fauziah yang ckp tp aku penduduk kuantan yang ckp..........kalau nak beri bantuan jgn double standard ingat

    BalasPadam
  2. Yang dok pilih hamPAS-hamPAS lagu ni jadi MP buat apa?????? Sendiri pilih sendiri tanggung lah.....

    BalasPadam
  3. Walk the Talk pihak Kerajaan lebih utama daripada Talk the Walk si puziah.

    BalasPadam
  4. Puak macai pr ni tak perasan ka pr ni kerja spin fitnah saja. Semua benda jadi bahan fitnah. Depa ni buta, pekak dan tuli dan dah terencat akal ke? Tgk aljuburi spin pengundi bangla, lepas tu tak mengaku, buat cerita blackout pastu tipu, pun tak jadi iktibar lagi? Dok percaya lagi fitnah yang keluar dari mulut pemimpin depa? Ni bala yang lebih besar dari banjir besar, dari taufan hayyan ni bila hati dah hitam legam sampai mcm ni.

    BalasPadam
  5. Nak tutup kelemahan sendiri senang jer .... buatkan cerita tentang org lain.. pastu hebahkan ..... PKR = Pakai Kuasa Remote

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping