Sabtu, Disember 21, 2013


Hakikatnya, puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang ketandusan idea untuk berpolitik. Diorang ni memang suka ambik kesempatan dalam kesempitan.

Jadi sebab itulah diorang terpaksa ambik peluang untuk mendapatkan sokongan dari kalangan rakyat dengan cara Politik Murahan macam isu banjir ni. Walhal kerja satu hapah pun diorang tak buat!!! Setakat POYO je lebih!!!
Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob kesal dengan tindakan segelintir pihak yang mengaitkan banjir buruk di Pahang disebabkan negeri ini diperintah Barisan Nasional.

Beliau berkata mereka terbabit seolah-olah menafikan takdir dan ketentuan Allah.

"Ada pihak mendakwa kononnya kerana BN memerintah berlakunya bencana banjir sehingga rakyat susah. Apa yang dicakapkan itu bukan disebabkan kerajaan, tetapi jika siapa juga memerintah waima pembangkang sekalipun jika banjir berlaku, ia tetap berlaku.

"Janganlah kita menyalahkan sesiapa dengan mempolitikkan bencana banjir ini," katanya ketika berucap pada majlis penyerahan bantuan mangsa banjir peringkat nasional dan penghargaan kepada para sukarelawan di Masjid Abu Bakar, Temerloh, hari ini.

Bantuan itu disampaikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mengenai kerjasama yang boleh diberikan pembangkang, menteri besar berkata apa yang perlu dilakukan ialah mereka turut turun padang membantu mangsa banjir.

"Tetapi bukan hanya dengan turun sekali-sekala dan membawa beberapa kampit beras untuk diberikan kepada mangsa banjir, sudah mendabik dada serta heboh dalam media sosial," katanya merujuk sikap segelintir anggota parti pembangkang dalam menghulurkan bantuan di negeri ini.

Adnan berkata kerajaan melalui pelbagai agensinya telah dan sedang memberikan pelbagai bantuan kepada mangsa banjir di Pahang membabitkan lebih 13,000 keluarga dan lebih 61,000 mangsa yang ditempatkan di pusat-pusat pemindahan sebelum ini.

Beliau berkata selain kerajaan, Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah juga prihatin terhadap musibah yang menimpa rakyat dengan memberikan bantuan wang tunai  RM500,000 untuk membeli barang keperluan kepada mangsa banjir.

Adnan meminta semua rakyat Pahang yang ditimpa musibah banjir supaya banyak bersabar dan reda dengan ujian Allah itu.

Beliau turut berterima kasih kepada semua agensi kerajaan terbabit, para dermawan, pihak swasta serta individu yang memberikan pelbagai bantuan kepada mangsa banjir di Pahang.
Categories: , , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping