Isnin, Disember 09, 2013


Andaikata kita lihat semula demonstrasi yang dianjurkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu selepas Pilihan Raya Umum yang lalu, macam diorang sanggup buat apa saja.

Macam - macam dakwaan diorang buat semata - mata kerana hendak menolak keputusan Pilihan Raya Umum yang masih lagi menyebelahi Kerajaan Barisan Nasional.

Pada ketika itu pun sudah ada pihak yang mendesak supaya pemimpin Pakatan Haramjadah tu tidak mengangkat sumpah menjadi Ahli Parlimen. Siap berdemo pulak depan Parlimen.

Tapi bila tiba tarikh Majlis Angkat Sumpah tu diadakan, pemimpin - pemimpin itulah yang mula - mula sekali tercongok depan pintu dewan dengan muka yang sangat teruja.

Sedangkan pada ketika yang sama, pengikut - pengikut diorang dok menyalak kat luar dewan, berdemo sampai sanggup baring atas jalan raya tanda bantahan.

Sejurus selepas itu, muncul la seorang 'Mamat Gereja' ni depan penyokong - penyokong mereka dan cuba menenangkan keadaan dengan memberi alasan yang bukan - bukan.

Kata 'Mamat Gereja' tu, diorang sebagai pemimpin ada cara nak berjuang. Yang diluar dewan, buat cara diluar dewan. Manakala diorang didalam dewan, buat cara didalam dewan.

Jelas, alasan 'Mamat Gereja' tu hanya untuk menyelamatkan diri dia sahaja. Bukannya dia nak sangat ikut cakap penyokong - penyokong dia tu sebenarnya.

Maka, jelas la yang pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah macam Si 'Mamat Gereja'tu berjuang hanya untuk kepentingan diri dia sendiri je. Bukan la diorang ni nak memperjuangkan hak rakyat sangat pun!!! Cakap je pandai, tapi buat tak gerani!!!
BANGKOK - THAILAND. Perdana Menteri Thailand, Yingluck Shinawatra hari ini mengumumkan pembubaran Dewan Rakyat sekali gus memberi laluan kepada pilihan raya di negara ini bagi menenangkan krisis politik di negara itu yang semakin parah.

Yingluck membuat pengumuman itu di depan beribu penunjuk perasaan antikerajaan yang akan berarak melalui Bangkok bagi "protes terakhir" menentang kerajaan itu.

Beliau berkata, pilihan raya baru akan diadakan mengikut demokrasi, tanpa menetapkan tarikhnya.

Pengumuman itu juga dibuat ekoran peletakan jawatan oleh parti pembangkang utama di negara itu pada Ahad bagi membantah kerajaan yang tidak sah dan tidak mampu lagi untuk bekerja.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping