Isnin, Disember 23, 2013


Persoalan itu yang sewajarnya Si Nurul Izzah tu jawap jika dia ada niat nak mempertikaikan sistem pendidikan di Malaysia ni. Bukannya main cakap je ikut suka hati dia.

Dia terlebih dahulu perlu membuktikan sama ada dia ni pelajar yang cemerlang dalam peperiksaan atau pun sebaliknya. Dia dulu periksa dapat berapa 'A'?

Apa keputusan SPM dia dulu yang membuatkan dia boleh mengkritik sistem pendidikan Malaysia ni? Berapa 'A' dia dapat dalam SRP? Kalau setakat cukup makan, baik tak payah cakap.

Pada pendapat SH, Si Nurul Izzah ni sebenarnya tak de la bagus sangat pun dalam pendidikan dia. Kalau tidak, takkan dia setakat masuk UniTEN je ye tak.

Kalau dia bagus dalam pelajaran dan keputusan peperiksaan dia cemerlang, dah tentu - tentu dia akan dapat tawaran belajar lagi tinggi. Setakat Ijazah je, tak payah cakap la.

Inilah masalahnya dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang ni suka sangat memperlekehkan apa yang Kerajaan dah buat demi untuk membantu rakyat.

Hakikatnya, sistem pendidikan di Malaysia ni dah bagus jika nak dibandingkan dengan Negara - Negara lain. Kira dah up-to-date dah sistem pendidikan di Malaysia ni.

Tapi, disebabkan puak - puak Pakatan Haramjadah macam Si Nurul Izzah ni kerjanya nak memburuk - burukkan Kerajaan, maka dia sebar la dakyah songsang di luar Negara.

Itu je tujuan dia sebenarnya. Bukannya dia nak pergi ke luar Negara tu dan mengangkat martabat serta mengharumkan nama Negara. Dia buat busuk lagi ada la.

Tinggal lagi, apa nak heran sangat dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni ye tak. Dah memang dasar diorang tak sedar diri. Tu pasal la diorang bercakap, tapi tak pernah nak kaji diri sendiri terlebih dahulu. Walhal, diri sendiri tu pun tak berapa betul jugak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. si norole ni upsr dapat 5A...pmr dia dapat 8A...spm dia dapat 10A...wow hebat tu...
    dekat u pulak nak grade rasuah lecturer dengan ........semua orang tau. keluar video lagi. hebat memang hebat anak nuar ni. baba borek anak rintek.

    BalasPadam
  2. Bapak borek...ank rintik..bapa kaki burit...ank kaki isap kote..hancurrr..puak haramjadah....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping