Jumaat, Januari 10, 2014


Kenyataan ni hanya luahan hati Tan Sri Ketua Polis Negara ni sahaja. Dan tak dapat dinafikan, ramai jugak rakyat yang turut bersetuju dengan apa yang diluahkannya.

Memang akta ISA tu perlu dikekalkan sebenarnya. Kalau tengok Negara luar pun masih ada lagi yang melaksanakan akta tersebut. Tak de pulak orang nak buat bantahan yang bukan - bukan.

Sebagai contoh Singapura, Negara kembar puak - puak Ultra Chauvanist DAPigs tu. Sampai hari ni diorang masih kekalkan akta ISA demi menjaga keamanan Negara tersebut.

Kenapa tak de pulak pejuang - pejuang Kebebasan Hak Asasi Manusia dunia nak pertikai dan buat desakan supaya Negara tu memansuhkan akta tersebut? Kan nampak sangat diorang ni ada agenda tersembunyi.

Maka, jangan pulak puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak meroyan tak tentu arah sampai berguling - guling atas jalan raya bila baca luahan hati Tan Sri KPN ni. Kot kalau dia nak luahkan pandangan dia pun tak boleh, nak tuntut dasar Kebebasan Hak Bersuara menda kejadahnya!!!
KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berharap agar Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dikembalikan semula sebagai undang-undang yang akan menjamin keselamatan lebih baik untuk rakyat.

"Undang-undang semasa seperti SOSMA (Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah- langkah Khas) 2012) adalah baik tetapi apa yang buruknya mempunyai undang-undang tambahan seperti ISA ini.

"Saya menyokong ISA dan mana-mana undang-undang yang boleh membantu polis dalam menjadikan negara ini lebih selamat," katanya pada sidang media di Bukit Aman pada Jumaat.

"Saya seorang pegawai penguatkuasaan undang-undang ... sudah tentu saya akan mengharapkan undang-undang yang boleh membantu saya dalam menjalankan tugas.

"Bagaimanapun, saya mematuhi tujuan Parlimen dalam menguatkuasakan undang-undang yang sedia ada. Dalam pada itu, saya juga berharap Akta Pencegahan Jenayah (PCA) turut akan diperkenalkan tidak lama," katanya.

ISA dimansuhkan pada tahun lepas dan kumpulan terakhir lapan tahanan telah dibebaskan dari Pusat Tahanan Kamunting pada minggu lepas.

Sosma diperkenalkan tahun lepas bagi memastikan keselamatan awam dijamin.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping