Jumaat, Januari 10, 2014


Mungkin jika dilihat dari satu sudut, ada juga hikmah isu berkaitan dengan penggunaan kalimah Allah dikalangan orang bukan Islam di Selangor ni timbul pada ketika ini.

Ianya mampu menjadi satu ujian yang cukup besar bagi puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri untuk melihat sejauh mana mereka sanggup mempertahankan kalimah suci tersebut.

Dan kemungkinan itulah yang membuatkan sebilangan kecil pemimpin Parti Angguk Saja tu mula menunjukkan kecenderungan untuk menyokong penggunaan kalimah tersebut bagi orang Bukan Islam.

Hakikatnya, mereka yang dalam bilangan tak sampai beberapa orang tu jelas hanya mahu mempertahankan kepentingan diri mereka sendiri. Bukannya diorang nak menjaga kesucian agama Islam.

Jauh sekali jika mereka mahu memperjuangkan Islam tu secara keseluruhannya tanpa melibatkan kepentingan peribadi. Jika diorang nak memperjuangkan Islam, dah lama dah diorang buat.

Dah tentu - tentu diorang mampu untuk membuatkan puak - puak Evangalist yang Ekstrem tu hormat pada agama Islam melalui tarbiah Islamiah yang dijalankan secara istiqomah.

Tapi, semua tu jelas hanya menjadi bahan jajaan dimulut diorang je untuk menyedapkan hati ahli - ahli serta penyokong bawahan. Kalau tak cakap macam tu, dah tentu ahli serta pengikut diorang sendiri akan lari.

Apa yang jelas, semua yang berlaku ini ada hikmahnya. Kemungkinan inilah ujian yang paling getir yang perlu dihadapi oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. 

Persoalannya, dimana pendirian mereka kelak jika isu tersebut benar - benar diusulkan serta dibahaskan didalam sidang Dewan Undangan Negeri kelak? Sekarang diorang terpaksa membuat pilihan. Mempertahankan kesucian Islam atau pun nak mempertahankan kepentingan diri sendiri!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping