Sabtu, Mac 15, 2014


Penerbangan MAS MH370 dipercayai telah mengalami perubahan altitut atau ketinggian yang agak ketara sebaik ia hilang hubungan dengan menara kawalan di darat dan ia dipercayai mengubah laluannya lebih dari sekali seolah-olah oleh seorang juruterbang yang profesional, ujar pakar Amerika berhubung penyiasatan itu bercakap kepada The New York Times.

Isyarat radar yang direkodkan oleh tentera Malaysia memperlihatkan kapal itu telah naik sehingga 45,000 kaki melebihi altitut yang dibenarkan untuk Boeing 777-200 sebaik hilang dari radar awam dan melakukan lencongan ke arah barat, menurut penilaian awal oleh pihak yang arif dengan data itu.

Trek radar yang diberikan oleh kerajaan Malaysia kepada Amerika Syarikat (AS) dan China itu turut memperlihatkan kapal berkenaan menurun secara tidak ketara ke tahap 23,000 kaki, di bawah tahap meluncur yang normal ketika ia menghampiri Pulau Pinang.

Tiga pegawai percaya, kapal berkenaan melakukan pusingan dari laluan barat daya, menambah altitut dan kemudiannya terbang ke barat laut melalui Selat Melaka dan ke arah Lautan Hindi.

Perubahan altitut atau ketinggian dan paling kurang dua perubahan hala penerbangan memberikan gambaran pelbagai kemungkinan termasuk juruterbang atau perampas telah mengubah haluan kapal itu atau kapal itu terbang hanya hala tuju selepas krew gagal bertindak.
Categories:

17 ulasan:

  1. Jgn jdi tukang fitnah munafik lah oii.. neraka jah6 menunggu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tau pulak fitnah tu munafik. Jadi anuwar juburi dan sekelian orang pkr dgn pas munafik belaka sebab kerja diorang hanyalah buat fitnah semata-mata. Tak ada yang tidak fitnah melainkan fitnah belaka.

      Padam
    2. Oooiii, ramaila puak pas dgn pkr, terutama nuar juburi dan yg sewaktu dengannya, dok dlm neraka jahanam tuh. Depa bila bukak saja mulut fitnah yang keluar. X pernah yang keluar tu tak fitnah.

      Padam
    3. Pilot tu tension sebab aljubbb kena penjara..

      Padam
  2. Yo setuju..jgn memandai2..

    BalasPadam
  3. Fitnah ape nye..org suroh pkai otak..bukan kepala lutut!!sape pilot dlm kapal tu wahai si bijak

    BalasPadam
  4. Kalau setakat analisis satu muka surat . ...dok diam lg baik.....hya menunjukkan kebodohan.

    BalasPadam
  5. kah!....kah!....kah!.... kapal terbang entah kemana ,yang lebeh emosi hampa pula.jangan bertikam lidah sesama hampa. guna akal untuk berfikir.jangan guna parti untuk bercakap.

    BalasPadam
  6. Andaian dibuat kpd pkr dah melenting terlompat2..fitnah lah...apalah...Awal2 lg tuduh semuanya salah umno apa cerita...

    BalasPadam
  7. wat apa nak gaduh2 ni...kita tunggu dan lihat...jan buat andaian yang belum pasti...sekarang ni kapal terbang pun belum jumpa...dah buat fitnah...x kira la saper memandu..dia kan masih orang islam..kita berdoa jer la...agar semuanya selamat...Aminn.

    BalasPadam
  8. Macai UMNO kata MH370 kerja Anwar kerana berlaku sejurus kes Anwar, Aku kata.. Ye ker?
    1. Anwar ber upaya Mengarahkan Hakim Keluarkan Hukuman Pada Hari yg sama secara tergesa gesa ker? Anwar tahu ker Kes Selesai hari tu.
    2. Anwar berupaya biarkan Kapal tak dikenali yg dikesan radar TUDM masuk ruang udara tanpa dipintas TUDM ker?
    3.Anwar berupaya Halang Interpol masuk campur dlm siasatan dalaman ker?..
    4.Anwar berupaya Hilangkan MH370 dari di dikesan radar ker?
    5.Anwar berupaya Membekalkan Pssport palsu, Anwar berupaya berpakat dgn pegawai Imigresen hilangkan rekod mcm kes Altantuya ker?

    sape agak agak yg mampu membuat semua tu? Anwar atau UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa la punya bengap otak kau ni....lain kali bercakaplah berdasarkan fakta...bukan nya main logik akal....memang anwar yg mintak selesaikan hari tu jugak (dgn perasaan marah nya)...cuba baca laporan penuh perbicaraan....blog ni cerita pasal pilot pro PKR mungkin lari kan kapal terbang ni....yang kau melalut pasal anwar berupaya buat itu ini...apa ka hal.....orang bercakap guna akal dan fakta...kau bercakap guna pala lutut tu la pasal.....kan dah kena....

      Padam
    2. Jawapannye anwar la.. Ape senang sgt soalan ko ni..

      Padam
    3. Sikit sikit anuar, sikit sikit anuar. Sebutlah rasurullah pulak. Barulah hati menjadi tenang

      Padam
  9. Takpe la...kalaundiacah sikit, melatah bukan main, fitnah le...memandai le...tak cukup analisis le...TAPI, kalau kenakan orang bukan dia orang ingat dosa pahala...
    Yg penting, tunggu pihak berkuasa buat siasatan dan tak perlu gaduh2 la Melayu oiiii...takde paedahnya. Suara kamu bukan bukan ubah dunia pun.

    BalasPadam
  10. So berapa muka surat da kau analisis utk menunjuk kepandai kau tanpa nama 2.49 pg

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum sume,

    Ada berita baik...kuasa penyembah Dajjal No. 1 dunia akan binasa tidak lama lagi...

    1. ICBM akan meluncur dari China ke USA....confirmed.

    2. ICBM akan meluncur dari
    USA & territorial military ke China...juga confirmed.

    3. Armada China dah dapat lesen ke Laut Hindi....dengan pengorbanan warga 150 lebih jiwa dlm MH 370

    4.USA Panicked...tak berani pon.....

    5. US gertak China...

    6. China tibai semacam je..kata misi kita misi SUCI kemanusiaan untok cari warga yang hilang

    7. Di lautan Hindi akan ada kapal perang China yang ronda2 baru la Bapak Daqjjal No. 1 dunia ada AKAI..

    8. Mudah2an akan binasa lah tu....

    9. Bab Orang Maldives Nampak kapal terbang rendah iras2 MAS ..

    10. Depa ni Muselims.. Koran tak ajar menipu...

    --kalau orang Maldives nampak kapal terbang tu tapi kata tak nampak itu maknanya TIPU.

    -- kalau orang Maldives tak nampak kapal terbang MAS tu tapi kata NAMPAK maknanya sama ada Orang Maldives itu GILA atau Kapal terbang MAS tu yang GILA....

    11. Ini permainan world powers...

    12. Kalau ada sapa sapa yang DEFENSIVE sangat kapal tu tak da di DIEgo Garcia tu sebenarnya takut sebab bukan senang nak kata US / CIA punya kerja..Siapa berani ? Be honest please...biasa la tu...memang CIA syok buat kerja haramjadah tu..

    13. Allah tak redho...bagi orang Maldives yang MUslims (tak menipu) nampak....

    14. Allah tu banyak Jundullahnya dibumi ini..nyamok la, ikan nun la, entah apa lagi tak ingat la...ini pula MUslim beriman kesayangan Allah swt yang nampak..

    15. Kalau di Maldives kata berita tu palsu, maknanya yang nampak tu semua GILA atau sebenarnya bermain game TAKUT kat US...

    16. Sapa tak takut US mai tolong bagi tau say IC numbers dan Name...nak simpan je !

    Apa pon memandangkan Tuan Guru Haron Din YANG TERSASAR perjuangan politiknya sebelum ini telah bagai sireh pulang ke gagang yakni BERKATA BENAR TENTANG KEUPAYAAN Kerajaan menangani kes ini dan beliau mohon kita bersatu ...dan berdoa mohon ditunjuk oleh Allah jua. Iaitu pengakhiran episod KHIANAT ini...

    ...abu ahmed & the Keeper of East Gate....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping