Ahad, November 30, 2014

Wah!!! Tak sangka sungguh bila Perdana Menteri sanggup keluarkan kenyataan sedemikian terhadap pejuang Blogger setelah sekian lama mempertahankan Institusi Perdana Menteri itu sendiri.

Tak sangka. Rupanya bangang kami geng - geng blogger ni yang memang hampir 70 peratus artikel dalam blog mereka menyerang puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara istiqomah dan dilakukan saban hari.

Cuma ada ketikanya, blogger Pro UMNO ni meluahkan rasa tak puas hati terhadap beberapa kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin UMNO itu sendiri yang dilihat merugikan UMNO.

Sebagai contoh, kenyataan yang pernah dikeluarkan oleh Pak Menteri Ayam tu. Apa yang terluah dari mulut dia sebelum ini ternyata menyusahkan orang diperingkat bawahan untuk menjawabnya.

Malah tindakan dia sebelum ini dianggap 'Tidak Populis' dengan memansuhkan subsidi minyak secara tergesa - gesa membuatkan ramai pihak terpingga - pingga nak menjawabnya.

Itu pun belum masuk cerita pasal kenyataan Menteri Pelencongan yang mendakwa Sabah merupakan kawasan yang Tidak Selamat untuk sebarang aktiviti pelancongan.

Adakah perkara sedemikian perlu didiamkan? Adakah perkara sedemikian kami perlu akur dan tidak berhak untuk menegur pemimpin terbabit agar berhati - hati membuat kenyataan mereka sendiri?

Dalam erti kata lain, ada kalanya tindakan blogger Pro UMNO ni mengambil pendekatan 'Menegur' kepimpinan UMNO itu sendiri agar mereka tidak melakukan kerja bodoh yang menyusahkan orang lain.

Kalau tak boleh nak ditegur, jangan la emosional sangat sampai tahap nak menggelarkan orang lain 'Bangang' tak tentu arah. Apakah tidak pernah kami membalun pemimpin Pakatan selama ini?

Apakah tidak cukup kami menjawab dakyah pembohongan yang dilemparkan terhadap pihak Kerajaan hampir setiap hari, setiap masa dan setiap ketika? Adakah itu Bangang namanya?

Terpulang la kepada pandangan Presiden UMNO itu sendiri nak menilai sejauh mana gerak kerja yang dilakukan oleh pejuang - pejuang blogger yang Pro UMNO dibawah ni. Gelar la kami apa pun. Yang pastinya kami tak mengharapkan jawatan tinggi dan Gila Kuasa macam orang lain!!!

PS: Kata sahabat blogger SH, "Mentang - mentang la ada 'Awek Cun' yang tawar diri nak mempertahankan Kak Mah, kita ni pulak yang digelarkan 'Bangang'."
Categories: ,

16 ulasan:

  1. sian. ..bangang di kata kan oleh presiden...nasib la dah makan gaji

    BalasPadam
  2. puas ati aku...presiden kate bangang...depe ni hang kna bodek je
    cari le koje len..lbih halal bg anak bini makan..jd bloger bbyr umno ni hasil subahat.
    SH lbih aklum drpd mane sumber umno ni..nti anak2 jdi jin bila bg mkn hasil mcm ni
    ikhlas nasihat sy sb kita semua akan mati..

    BalasPadam
  3. puas ati aku...presiden kate bangang...depe ni hang kna bodek je
    cari le koje len..lbih halal bg anak bini makan..jd bloger bbyr umno ni hasil subahat.
    SH lbih aklum drpd mane sumber umno ni..nti anak2 jdi jin bila bg mkn hasil mcm ni
    ikhlas nasihat sy sb kita semua akan mati..

    BalasPadam
  4. Pengkomen beri pendapat atau beza pendapatpun di chop bangang apabila terpaut drpd artikel blogger.Sedangkan jasa 2 blogger mmg besar dlm perang siber.Maka nya,beralih kita baca blog pembangkang.

    BalasPadam
  5. kasihan.. ubah la wei.. sedarlah kalian ameno ni mmg busuk hingga ke usus!

    BalasPadam
  6. Awatlah YAB PM kita ni - aku syak beliau diHASUT PUNAHsihat-LIBERAL-BANGANG yg. tengah BERDENDAM membara, akibat dikutuk dan didedahkan si para blogger pro-UMNO yg. JUJUR, BERANI, TEGAS dan TIDAK TAMAK KUASA/PUJIAN (BUKAN PEMBODEK-mcm-KULI)!

    Aku tak setuju MO ‘attack‘ hanya pd. PEMBANGKANGTERKANGKANG, tapi juga perlu pd. mana-mana si MUSUH ISLAM/umatnya dari dlm. UMNO/BN sendiri serta pemimpin UMNO-LIBERAL/TAMAK KUASA-PENGKHIANAT-BANGANG, kerana yg. diperjuangkan utamanya, adalah ISLAM/umatnya, sbg. “TIANG TUA“ UMNO, supaya “RUMAH ADAT“ UMNO TIDAK diROBOHkan puak PENGKHIANAT ni (lihat makna "Tiang Tua" dlm. adat Melayuberzaman kita ni di - http://kesenianrahmat.blogspot.com/ , Rumah Adat Melayu, 11 Desember 2011)!

    Nenek TUA Sambal Petai.

    BalasPadam
  7. PEMBETULAN:

    Awatlah YAB PM kita ni - aku syak beliau diHASUT PUNAHsihat-LIBERAL-BANGANG yg. tengah BERDENDAM membara, akibat dikutuk dan didedahkan si para blogger pro-UMNO yg. JUJUR, BERANI, TEGAS dan TIDAK TAMAK KUASA/PUJIAN (BUKAN PEMBODEK-mcm-KULI)!

    Aku tak setuju MO ‘attack‘ hanya pd. PEMBANGKANGTERKANGKANG, tapi juga perlu pd. mana-mana si MUSUH ISLAM/umatnya dari dlm. UMNO/BN sendiri serta pemimpin UMNO-LIBERAL/TAMAK KUASA-PENGKHIANAT-BANGANG, kerana yg. diperjuangkan utamanya oleh PENCINTA-UMNO-TULEN, adalah ISLAM/umatnya, sbg. “TIANG TUA“ UMNO, supaya “RUMAH ADAT“ UMNO TIDAK diROBOHkan puak PENGKHIANAT ni (lihat makna "Tiang Tua" dlm. adat Melayuberzaman kita ni di - http://kesenianrahmat.blogspot.com/ , Rumah Adat Melayu, 11 Desember 2011)!

    Nenek TUA Sambal Petai.

    BalasPadam
  8. yang menuduh tu pun 2x5 ..mungkin lebih ...

    BalasPadam
  9. Pemimpin UMNO semuannya betul belaka....tak bolih dikritik......mungkin Najib Mongol Syok Sendiri masih tak bolih terima yg dia terpaksa buat u-turn berkaitan Akta Hasutan yg dia sangat2 ingin hapuskan.
    Betul kata Dr M kalau Najib Mongol Syok Sendiri masih PM.....BN akan kalah PRU 14.

    BalasPadam
  10. Salam...
    saya tidak bersetuju dgn cara najib menegur blogger yg mengkritik kerajaan. Sepatutnya najib mencari penyelesaian dlm perkara ini. Blogger yg berbayar tidak bermaksud kena kontrol sepenuhnya seoerti akhbar. Tak tau la kalau dah berba'iah macam pemimpin PAS. Kalau pembangkang lagi 6 jahanam semuanya halal bak kata pepatah mengHALALkan yg haram. Kalau pemimpin ustza atau ustazah cakap tak betul pun boleh jadi betul dicarilaa pelbagai ayat alquran dan hadis bg menyokong kenyataan mereka tanpa mereka sedar bahawa mereka ini telah mempergunakan ayat alquran demi kepentingan politik. Neraka jahanam makna nya tempat mereeka kelak.

    Berbalik kepada blogger. Najib perlu faham bahawa mereka penat mempertahan keputusan kerajaan tetapi hasilnya najib dan kerajaan membuat keputusan yg menjerut blogger balik. Ada najib kesah???. So berbalik semula sapa sebenarnya yang bangang?. ...wahai najib bermuhasabah diri tu dulu.....siapa yg membuat banyak liabiliti sebenarnya.....rosmah salah satunya...menteri low class pun satu. Entahlah ...zaman najib meneraju sungguh tak keruan dah. ....wallahualam....

    BalasPadam
  11. padan muko ......... sampai presiden pon kata BANGANG cam tu pun masih nak sokong ................. betullah kata che det yang tinggal dalam umno ni pun yang bodoh-bodoh

    BalasPadam
  12. Blogger umngok mkn hasil lendir..igt la halal haram woii

    BalasPadam
  13. Anda usap anda belai kemaluan mereka lalu anda di ludah hak tuih kikiki blogger bangang 70%

    BalasPadam
  14. Pemimpin pembangkang berani ke tegur camner najib tegur?...
    Puiiii....pembangkang dgn blogger depa semua kaki auta sj.harammm....

    BalasPadam
  15. http://algoojo.blogspot.com/2014/12/hebat-sangatkah-adnan-yaakob-memang.html

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping