Rabu, Mac 26, 2014


Itulah yang boleh kita ibaratkan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Belum sempat diorang nak tutup apa yang terdedah yang diatas, yang dibawah pulak yang terlondeh.

Sebelum ini diorang sibuk nak melaksanakan 'Langkah Kajang' atau 'Kajang Move' yang KONONnya satu langkah untuk menawan Putrajaya.

Tapi hakikatnya, belum pun sempat diorang nak buat apa - apa, dah diorang berbalah sesama sendiri. Konflik dalam parti sendiri pun masih belum dapat diselesaikan.

Jadi, macam mana pulak diorang mampu untuk menawan Putrajaya kalau sesama diorang pun masih lagi berbalah sesama sendiri dan berebut kuasa tak tentu arah?

Sebelum bermulanya 'Langkah Kajang', kita dah dihidangkan dengan sinetron hebat dari dua orang pemimpin Bingai yang mewakili Pakatan Haramjadah ni.

Dua - duanya asal dari parti yang sama. Tapi dek kerana masing - masing Gila nak berebut Kuasa demi kepentingan diri sendiri, maka yang seksanya rakyat jugak.

Rakyat pulak yang diheret dalam kancah perbalahan diantara kedua - dua orang pemimpin tu. Itu ke yang dikatakan sebagai sebuah Kerajaan yang layak nak memerintah Malaysia?

Soal pelucutan jawatan Si Azmin dalam PKNS tu pun masih belum selesai lagi sampai hari ni. Nak pulak bila ianya masuk dalam SelCAT. Bertambah celaru pulak jadinya.

Yang Si Khalid kata dia tak terlibat dalam keputusan untuk memecat Si Azmin. Tapi yang Si Azmin tu pulak buat pengakuan kata yang Si Khalid keluarkan arahan untuk pecat dia.

Jadi, yang mana satu betul ni? Mana satu yang bercakap benar dan yang mana satu pulak berbohong kepada SelCAT? Kalau SelCAT pun boleh diorang tipu, inikan pulak rakyat biasa.

Cuma, apa yang kita herannya ialah sifat RETORIK diorang ni memang nampak dengan jelas. Diorang sibuk kata diorang ni berjuang demi kepentingan rakyat.

Tapi realitinya, Si Azmin tu beria - ia merengek macam budak kecik tak dapat gula - gula hanya demi kepentingan diri dia sendiri. Yang kena pecat dia, bukannya rakyat.

Jawatan dia dalam PKNS tu tak de kaitan pun dengan Kebajikan Rakyat. Jadi, buat apa dia nak merengek macam budak kecik yang tak dapat 'Susu Gantung'?

Dan apa sebab Si Khalid tu nak pecat Si Azmin tu? Adakah ianya demi kepentingan rakyat? Atau ianya hanya sekadar untuk kepentingan Politik diri dia sendiri? Bab tu, korang sendiri la jawab. Jangan sampai dah terantuk baru nak tengadah sudah la!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. Mut, khabaran lama ke ni? Takdak Neng Azizah pun dalam cerita ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro QalamQabut. Neng Ajijah tak masuk book lagi masa ni. Dia mana tau apa - apa. Setakat ikut arahan suami boleh la.

      Padam
    2. Keh keh keh... Alasan boleh diterima. Ada tak gambar puppet on a string yang pakai muka Neng?

      Tajuk berita mantap! Tahniah

      Padam
    3. Ada. Nanti gua upload kat Facebook.

      Padam
  2. Walau macam mana gawat sekalipun perang sama sendiri dlm parti-parti puak pembangkang, kalau ada Pilihan Raya mereka tetap akan menang juga.
    Rakyat kaum imigran cina tak peduli apa yg berlaku dlm kepimpinan parti-parti puak pembangkang.
    Yang mereka mahukan ialah ambilalih kuasa drpd UMNO. Itu ajer....
    Selagi Melayu jadi PM, TPM dan kebanyakan jawatan penting seperti Ketua Polis, Ketua Tentera, ketua Imigresen dan macam-macam ketua jabatan lagi, selagi itu cina tak akan puas hati.

    Mereka mahukan negara Malaysia ini seperti Singapura.
    Semua pegawai tinggi dan menteri kanan adalah kaum imigran cina.
    Setelah itu tercapai barulah puas hati mereka.
    Justeru, jangan percaya kpd kaum cina terutamanya yg pro komunis DAP.

    BalasPadam
  3. Betul tu aku sokong hasnul rahman.

    BalasPadam
  4. Klu pkr dpt tubuhkn krjaan aku gerenti geng2 parti komponen dlm bn spt mca,grkan & mic dsb akn masuk/sokong pkr pulak.Mereka skrg ni pn sokong bn sbb nk untung ja.

    BalasPadam
  5. Dengar kata Rosmah dah ajak Najib masuk PKR. Dia pun teringin nak aktif dalam politik anak beranak jugak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping