Jumaat, Mac 07, 2014


Ceh!!! Apa barang main kepung je. Diorang ingat ni main 'Polis Sentri' macam budak - budak sekolah tadika nak main kepung - kepung? Kalau setakat kepung luar bangunan, tak payah la nak berlagak macam gengster. Sekadar jadi gengster taik kucing menda kejadahnya!!!
MELAKA - Lebih 100 orang 'tonto' dilaporkan mengepung anggota Jabatan Imigresen Melaka kira-kira dua jam di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya malam tadi.

Pemangku Pengarah Imigresen Melaka, Abu Bakar Sidek Hasan berkata dalam kejadian 7 malam itu, seramai 23 anggota Grup Taktikal Khas dan tujuh anggota penguat kuasa Imigresen berjaya keluar daripada premis terbabit bersama 35 warga asing termasuk 34 wanita dipercayai pelayan pelanggan (GRO) dengan diiringi 15 anggota polis dari Balai Polis Bandar Hilir.

"Tanpa bantuan, pasukan kita mungkin bermasalah kerana bangunan pusat hiburan tersebut dikepung lebih 100 orang yang kita percaya tonto untuk menghalang anggota Imigresen membawa keluar GRO terbabit.

"Beberapa tonto juga bertindak mengambil gambar nombor pendaftaran kenderaan yang dinaiki anggota kita yang dikhuatiri untuk tujuan tidak elok," katanya kepada pemberita di Kompleks Keselamatan Dalam Negeri.


Beliau berkata beberapa pelanggan lelaki tempatan dalam keadaan mabuk juga bertindak mempersoalkan tindakan anggota Imigresen menahan kumpulan GRO terbabit, namun ketegangan tersebut dapat diatasi dengan baik.
Categories:

2 ulasan:

  1. Assalammualaikum wmt,
    Selagi kerja-kerja haram tauke kaum imigran Cina ni tidak dihapuskan, selagi itulah cita-cita kerajaan meningkatkan ekonomi kaum Melayu tak akan mampu setanding dgn kaum pendatang itu.

    Hasil kegiatan seperti itulah yg menyebabkan sebahagian besar 'hartanah' mahal di negara ini hanya mampu dibeli oleh kaum itu.

    Kpd pegawai kjn yg jadi penguatkuasa undang-undag diharapkan tidak 'gelap mata' dgn sogokan tauke-tauke kaum imigran Cina yg selama ini bermahrajalela menjalankan kegiatan haram seperti ini.

    Bukan itu saja kegiatan mereka, ada banyak lagi. Penyeludupan barangan bersubsidi dan pengedaran/pemerososan dadah adalah sumber kewangan yg menkayakan kaum imigran di negara ini.

    Cukuplah membiarkan mereka bermahrajalela......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak imigran Cina inilah pengkhianat sebenar negara. Misalnya dalam pelacuran. Itulah kenyataan yang dilihat di KL.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping