Ahad, Mei 18, 2014


MB Pahang janji 5 tahun, tapi dah boleh selesai dalam masa setahun ni apa cerita??? Ini yang buat puak - puak Pembangkang marah sangat ni. Berputih mata diorang dibuatnya.

Tak sampai sepenggal pun Barisan Nasional menguasai 2/3 kerusi dalam Dewan Undangan Negeri Pahang, BN Pahang mampu membuatkan Pembangkang ternganga.

Kali ini giliran salah satu Akujanji tambahan BN Pahang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu pulak berjaya ditunaikan. Tak sampai sepenggal pun beb.

Baru - baru ini dimaklumkan dalam sidang DUN bahawa Kerajaan Barisan Nasional Pahang telah berjaya membina Perumahan Rakyat 1Malaysia Pahang sebanyak 13ribu Unit.

Dengar kata, jumlah tersebut akan bertambah dalam masa terdekat. Dan semalam, majlis perasmian salah satu projek PR1MA Pahang ni telah pun dirasmikan.

Sehingga April 2014, sebanyak 13, 257 unit sudah pun bermula pembinaannya dan ianya melibatkan pelbagai peringkat pembinaan.
“… semasa PRU-13, Barisan Nasional telah menjanjikan bahawa kalau dipilih lagi oleh rakyat, kita akan membina 15,000 unit rumah mampu milik untuk tempoh lima tahun, 2014 – 2018.

“Rupa-rupanya, dalam tempoh setahun ini, kita telah (mula) membina 13,000 (unit). Bermakna, ‘target’ (usaha mencapai sasaran 15,000 unit) itu berjalan (dengan baik). Mungkin lima-enam bulan lagi, tercapailah ‘target’,” jelas YAB Menteri Besar Pahang.
Bayangkan! Setahun boleh buat 13ribu. Sedangkan Barisan Nasional Negeri janji nak bina 15ribu dalam tempoh masa sepenggal atau 5 tahun.

Ini baru setahun, dah 13ribu unit perumahan telah pun dibina. Kalau 5 tahun, berapa bijik agak - agaknya? Korang ambik kalkulator dan kira la sendiri.

Itulah yang membezakan Kerajaan Barisan Nasional jika nak dibandingkan dengan Rejim Pakatan Haramjadah tu. BN buat projek untuk kepentingan rakyat. Bukan macam Rejim Pakatan yang hanya tau menjahanamkan Hak rakyat je kerjanya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping