Rabu, Jun 11, 2014


Dah berapa kali puak - puak Pakatan ni cuba nak merosakkan reputasi Jabatan Agama Islam Selangor? Rasanya dah banyak kali dah diorang cuba buat tindakan tersebut.

Jika sebelum ini, diorang kecoh dengan kes serbuan yang dibuat terhadap sebuah gereja yang dikatakan cuba nak memurtadkan orang Islam.

Kemudian timbul pulak isu pasal rampasan kitab Bible berbahasa Melayu yang diedarkan oleh sebuah Persatuan Kristian di Klang. Kali ini kisah mengenai serbuan di kuil Hindu pulak.

Perkara pertama yang perlu kita ambil perhatian ialah mengenai perkataan "SERBUAN" yang biasa digunakan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

Bila digunakan perkataan tersebut, nampak benar macam pihak JAIS ni yang bersalah dan menyalahi SOP yang telah ditetapkan sebelum ini. Hakikatnya tak macam tu pun.

Semua tindakan yang dilakukan oleh JAIS berlandaskan kepada SOP yang betul. Cuma puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang cuba nak memanipulasikan keadaan.

Untuk apa diorang buat tindakan sedemikian? Hanya sekadar nak cetuskan ketegangan diantara agama di Malaysia sehingga tahap boleh mengucar kacirkan keamanan.

Itu je tujuan diorang sebenarnya. Tapi niat jahat diorang tu biasanya tidak diredhai Allah S.W.T. Maka sebab itu diorang kerap kali dimalukan secara terang - terangan.

Penyudahnya, puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak yang songeh bila baca cerita dibawah. Itu membuktikan bahawa agenda sulit puak - puak Pakatan ni hanya untuk menghuru - harakan keamanan Negara!!! Bukannya diorang ada kerja lain pun!!!
PETALING JAYA: Semuanya nampak dalam keadaan baik selepas satu mesyuarat yang diadakan antara Zarena Abdul Majid dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) pada Selasa berhubung kontroversi pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) melakukan pemeriksaan pada upacara perkahwinannya yang mengikut adat agama Hindu pada 1 Jun lalu.

Mesyuarat itu dipengerusikan oleh Pengerusi Mais, Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa dan Zarena hadir bersama ahli keluarganya. Turut hadir adalah timbalan pengarah Jais dan beberapa pegawai.


Mereka mengeluarkan kenyataan bersama selepas itu dengan menyatakan bahawa Jais telah melakukan siasatannya dalam cara yang betul "tanpa menyinggung perasaan keluarga dan tetamu yang hadir pada majlis perkahwinan itu".
Categories: ,

4 ulasan:

  1. zarena tidak tersinggung, keluarganya tidak tersinggung, tetamu pun tidak tersinggung. yang tersinggung pakatoon rakat

    BalasPadam
  2. ....maka ternampaklah berapa besarnya kemaluan puak-puak pakatan.... he..hee....

    BalasPadam
  3. Oakatan tersinggung sebab tak boleh nak buat isu. Dua - dua pihak dapat selesaikan kes tu dengan keadaan yang baik. Maka hilang la peluang puak - puak Pakatan ni nak menghuru-harakan rakyat...

    BalasPadam
  4. Kenapalah Pakatan rakyatsentias cuba mwngeruhkan keadaan. Dwn ingat serbuan yg du buat macam komando menyerbu musuh di hutan belantara. Sesungguhbperkataan serbuan memang suka pakatan gunakan suoaya menimbulkan ras bencu dan marah kepada oihak berkuasa. KESIAN STRATEGI TAK MENJADI. Lain kali cuba lah pakatan haram gunakan perkataan MEYERBU ke atau mungkin nampak lebih ganas mmka dapatlah naikkan darah orang yg membacanya

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping