Rabu, Jun 11, 2014


Hahaha!!! Memang terbaik lah jawapan yang diberikan untuk mengulas kenyataan Si Kit Siang tu sebelum ini. Tepat pada sasaran. Boleh pengsan Si Apek Kit Siang tu dibuatnya.

Jika sebelum ini Si Kit Siang cuba nak menghasut MCA dan GERAKAN agar terus memusuhi UMNO atas alasan kerana menyokong perlaksanaan Hukum Hudud PAS.

Semalam kita dah mendedahkan usaha MCA dalam memberi serta mendapatkan penjelasan mengenai perlaksanaan Hukum Hudud ni sebanyak mungkin. (KLIK SINI). 

Kali ini giliran GERAKAN pulak. Kata Setiausaha Agung GERAKAN, semua umat Islam tidak mengira dari parti mana sekali pun WAJIB menyokong perlaksanaan Hukum Hudud ini.

Biar pun GERAKAN mempunyai pendirian yang bercanggah dengan UMNO, namun mereka tidak menghalang umat Islam dari mana - mana parti untuk menyokong hukum tersebut.

Kiranya kalau orang tu umat Islam dari kalangan parti DAPigs sekali pun, diorang memang WAJIB menyokong perlaksanaan Hukum Hudud tanpa sebarang alasan.

Namun apa yang penting, isu teknikal mengenai perlaksanaan Hukum tersebut perlu diselesaikan terlebih dahulu agar ianya tidak mencetuskan krisis dikemudian hari.
"Kami bukan anti Islam tetapi harus dikaji secara teknikal sama ada dua Rang Undang-Undang (RUU) jenayah‎ dibenarkan di bawah satu perlembagaan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.
Malah Setiausaha Agung GERAKAN itu juga turut mempersoalkan kenapa DAPigs beria - ia benar nak menghasut orang lain agar bersama - sama dengan mereka.

Katanya, jika DAPigs benar - benar tetap berkeras nak membantah Hudud, maka mereka perlu memutuskan hubungan dengan PAS dan tidak bersama - sama dengan Pakatan.

Apa yang jelas, pendirian DAPigs mengenai isu Hudud itu jelas hanya RETORIK dan ianya dapat dilihat dengan jelas sewaktu Pilihan Raya Kecil Teluk Intan yang lalu.

Depan orang Melayu, DAPigs kata diorang tak menentang Hukum Hudud. Tapi dikalangan orang bukan Melayu, lain pulak pendirian yang mereka nyatakan.

Maka tak salah sekiranya DAPigs dianggap TAKUT kepada PAS kerana enggan mengambil tindakan sedemikian. Kalau diorang BACUL nak berdepan dengan PAS, tak payah la diorang susah - susah nak ajak geng lain pulak!!! Kalau dah PENGECUT tu PENGECUT la jugak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Wah...Boleh tahan jugak kehebatan GERAKAN! Memang BN semakin bersatu dan kukuh! pr pulak semakin lintang pukang berterabur....lemah!!

    Padan muka apek tua yang nak mampus tu. Setelah berpuluh puluh tahun dari zaman kominis nak menjatuhkan bangsa Melayu dan Bumiputera, akhirnya gagal! Lagi best kalau sebelum apek tua tu mampus, dia sempat tengok anak manja dia pun digulingkan dari jawatannya. Baru la mati terkilan apek tua racist tu!!

    BalasPadam
  2. Bangsa dia memang ada hati nak menawan politik malaysia ni sbb dia tahu melayu hanya ada kuasa politik sahaja. Kalau kuasa politik dah jatuh kat tangan mereka. Melayu akan du halu masuk hutan itulah cita cita mereka sejak 13 mei dahuluu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping