Selasa, Julai 29, 2014


Ahli kumpulan One Direction, Zayn Malik menerima ugutan bunuh daripada peminatnya yang kecewa terhadap beliau kerana menulis tentang isu klonflik di Gaza di Twitter.

Penyanyi berusia 21 tahun itu berkongsi hastag #FreePalestine (#BebasPalestin) di akaun Twitternya yang mempunyai seramai 13 juta pengikut diulang tweet (retweet) sehingga 130,000 kali.

Sebaik sahaja dia memuat naik status itu di Twitter, peminat-peminatnya di Israel mula menyerangnya dengan memberitahu dia "kill himself" (bunuh diri anda sendiri) malah terdapat kenyataan berbaur ugutan "Let me kill you." (Biarkan saya bunuh anda).
Seorang pengikutnya menulis: "Zayn should say what he said I mean if we're such a terrorists like he said why wouldn't we kill him for saying that @ zaynmalik." 

(Zayn tidak mengatakan apa yang dia katakan, maksud saya jika kita umpama pengganas seperti yang dia katakan, kenapa tidak kita membunuh dia kerana berkata begitu @zaynmalik.)
Manakala yang lain menyatakan bahawa dia akan kehilangan semua peminatnya dari Israel. Zayn bagaimanapun bukan merupakan selebriti pertama yang dikritik kerana menunjukkan sokongan buat rakyat Palestin. 

Penyanyi pop, Rihanna turut pernah dikritik kerana menulis #FreePalestine di akaun Twitternya yang diikuti seramai 36.4 juta pengikut, beberapa minggu lalu.

Rihanna turut mengalami nasib yang sama seperti Zayn apabila dikritik kerana mengeluarkan status berkenaan di laman media sosial Twitter miliknya.

Tapi sayang. Di Malaysia ada yang dianggap sebagai selebriti pun masih lagi mendiamkan diri dari nak mengutuk tindakan kejam dan ganas puak - puak Israel.

Nak pulak dikalangan Melayu yang menjadi anggota parti DAPigs tu. Kalau bab nak menjahanamkan institusi bangsa sendiri, bukan main lantang lagi diorang mengkritik. Tapi bila dengan Israel, semuanya Ketar Kepala Lutut!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Where is wardina BITCH? takut tak dapat visa masuk australia ke kalau mengutuk israel?
    Come on wardina..nak hentam kerajaan sendiri memang mudah sebab that's the 'popular" thing to do specially with the international "market". Bila bab israel, betina sial tu tak nak bersuara ke?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping