Ahad, Julai 20, 2014


Berita yang kita dengar pasal kisah awek yang mengamuk dekat tempat parking depan bangunan UTC Kuantan tu akan didakwa di mahkamah Temerloh Isnin ini.

Katanya kes awek tu masih disiasat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan (Khianat) dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana mengugut.

Video awek tu mengamuk sambil mengetuk - ngetuk bonet kereta seorang lelaki Cina sebelum ini menjadi viral dan hangat diperkatakan dilaman media sosial.

Sebelum ini, Kiki atau nama sebenarnya Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin telah ditahan oleh pihak Polis untuk diambil keterangan pada hari Khamis.
"Dia yang ditahan pada jam 4 petang Khamis lepas di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan dibebaskan dengan jaminan lewat malam hari yang sama. Kiki dibebaskan selepas pihak polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikannya," jelas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Datuk Zakaria Ahmad.
Nah!!! Sekarang orang mula mempersoalkan, kenapa tindakan Biadap Si ADUN Celaka di Pulau Pinang tu sampai hari ni masih tidak diambil tindakan yang sewajarnya?

Kenapa pada hari dia perlu didakwa dimahkamah, ada pulak 'Arahan' dari pejabat Penasihat Undang  -Undang Negeri supaya membatalkan pendakwaan tersebut?

Sehingga hari ini, Peguam Negara sendiri pun tidak tampil untuk menjelaskan perkara tersebut kepada rakyat yang ternyata terguris dengan tindakan tersebut.

Si ADUN Celaka tu sebelum ini didakwa menghina orang Melayu dengan melabelkan mereka sebagai 'Celaka' dalam sidang DUN Pulau Pinang.

Ungkapan 'Celaka' itu juga turut diulangi oleh Si ADUN Celaka tu dalam satu ceramah sewaktu Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gelugor diadakan.

Soalnya, kenapa dia tidak di dakwa dimahkamah dengan alasan atas 'arahan pihak' tertentu? Kenapa pulak dalam isu berkaitan dengan Si Kiki tu cepat pulak dibuat pendakwaan?

Jika dilihat, kenyataan Si ADUN Celaka tu lebih besar impaknya terhadap perpaduan rakyat dan dilihat mampu membangkitkan rasa tak puas hati dikalangan orang awam. Jadi, Si ADUN Celaka tu perlu dibawa ke muka pengadilan dan dikenakan tindakan!!!

14 ulasan:

  1. Lihat lah si Bangsat membangsatkan Bangsanya sendiri...

    BalasPadam
  2. Semut Hitam dia tak kata pun Melayu celaka dia kata UMNO celaka. Mmg betul pun UMNO mmg celaka. sama macm kiki , puteri umno tu.

    BalasPadam
  3. Hallo bro, lupa ke kita ni kat negara mana?
    PM pun nama TIMANGAN Ah Jib Gor.
    Jgn ditanya ttg ADUN Celaka, tuuuuuu Namewee apa cer?...dpt duit lg. Masyuk duk Mas kalau nama ala2 Zhong dan Kelingan.

    BalasPadam
  4. Bukan pasal si celaka itu saja, banyak yang lain bukan melayu terlepas begitu saja, di dakwa pun tiada apa.

    Polis kita kena buli, kena maki tidak pula di pertahankan demi maruah dan kuasa yang boleh membawa keamanan...

    BalasPadam
  5. Biasa lah kerajaan Ahjibgor dengan orang melayu dan penyokong kerajaan berani mereka ambil tindakan.

    Dengan anarkis Bersih yang cedera polis dan rosak harta awam mereka masih bebas.

    Orang Cina yang hina ugama kita dan juga Sultan kita,mereka buat tak dengar dan tak nampak.

    Di Sabah ESSCOM memberi macam2 warning dan ugutan penculik masih berkuasa lagi sampai berani bunuh polis.

    Penceroboh2 di Lahat Datu dah tak ada cerita lagi.

    Mat Sabu dengan class A bukti tak ada cerita.

    Sekarang dengar Ahjibgor yang cari penjenayah yang tembak MH17 di luar negara untuk membawa mereka ke muka keadilan konon nya,sapa dia nak kencing???

    Dengan minah KIKI ni aje mereka ada telur.

    alfie

    BalasPadam
  6. Bodoh betul la blogger UMNO ni macam lembu. Jawapannya mudah-sebab Kiki Melayu dan Adun tu bukan melayu. Di bawah Ah Jig Gor laki Ros Ma,negara kita adalah Cinasia. Boleh bising pung-pang dalam blog aje tapi Ah Jib Gor-lanciau ada aku kesah.

    BalasPadam
  7. Bodoh sungguh... tak faham undang2 ka... kenyataan dlm DUN mana ada mahkamah boleh dakwa.. kecuali kes2 tertentu... tak sekolah kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang dia sebut luar sidang DUN tu menda kejadahnya? Jadi Bodoh tak pe, tapi jangan jadi Bodoh Sombong sampai kebenaran pun tak nampak...

      Padam
    2. Amende laaa melayu2 liberal skrg nie...UMNO kena celaka dgn keling mmg la kita kena marah...byk dah penghinaan kt melayu nie terlepas camtu jer sbb ada melayu yg tak rasa mcm melayu nie dok kata takpe...kutuk UMNO celaka mcm kutuk melayu yg 3 juta nie celaka....yg selebihnya muka mcm melayu...darah mmg melayu tapi mcm tak rasa apa2 sbb otak dah mcm liberal. Kita sakit hati sgt2 tu sbb yg control kerajaan adalah UMNO...melayu tu....takan tak rasa apa2 kut...kalau la aku nie ada kuasa...mula2 aku calit kat dahi keling tu "good for nothing pariah" kt balai...lepas tu aku akan arahkan ahli2 UMNO pegi ceramah merata2 satu msia kasi pariah kan semua keling DAP...then kita nengok sapa lagi yg berani celupar dgn melayu...jgn lupa kasih hadiah kepala lembu ke setiap rumah keling paria yg kurang ajar nie...

      Padam
  8. Celaka punya org kafir, pergi balek lu punya negerilah, lu tinggal dlm negeri MELAYU banyak besar kepala otak bodoh tipu kaki penipu.

    BalasPadam
  9. KELING CILAKA, DAP LAKNAT CILAKA. KALO GUA ADA BATON, GUA KETOK RIYER CILAKA.

    BalasPadam
  10. Copy paste

    Disini saya ingin menceritakan punca sebenar yang mjenyebabkan kiki mengamuk ( tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Pegeot Kiki dilanggar oleh kereta toyota uncle Sim, beliau teros keluar dalam keadaan amat kecewa sebelom bergegas mendptkan uncle sim yg masih berada di dlm kereta. Kire2 seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bgi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hnya menurunkan cermin dan berkata " sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yg tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not rm50 dan paksa kiki ambil.

    Akibat berasa tercabar dgn tindakan uncle yg tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan kiki bukanlah hendak mencederakan uncle sim. Sebaliknye mahu uncle sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yg terkejut dgn tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

    Dan berlakulah tindakan yg tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yg sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

    Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yg berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan utk merogol beliau yg pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji uncle sim.

    BalasPadam
  11. Saya dah agak dah mesti Cina tu ada mengeluarkan kenyataan yg tidak bagus, sebab tu dia mengamuk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping