Sabtu, Ogos 02, 2014


Pemimpin PKR di Negeri ini diingatkan tidak mengkritik pemimpin PAS sekiranya tidak mengetahui perkara sebenar semasa pemerintahan yang diterajui PAS suatu ketika dahulu.

Ketua Penerangan Pas Kedah berkata, pendedahannya yang dikeluarkan di media sosial itu adalah benar dan berdasarkan pengalaman yang dilaluinya sendiri.

Hanya individu yang mempunyai pengalaman dan merasai keperitan ‘menjaga’ PKR semasa zaman pemerintahan PAS di Kedah mampu menceritakan kebenaran situasi berkenaan.
“Ini bukan fiksyen, saya lalui sendiri. Saya tahu segalanya siapa yang lompat parti, sebab apa, dan satu dunia tahu cerita ini.

“Kalau depa (mereka) tak tahu baik duduk diam, jangan cakap kita fiksyen, jangan dok perlekeh kita pula terutama terhadap Presiden Pas.

“Ini baru sedikit saya cerita, ada banyak lagi perkara dalaman yang terjadi melibatkan parti itu (PKR), tapi tidak mengapalah saya tak mahu dedahkan lagi,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Dia yang juga bekas Setiausaha Politik Menteri Besar Kedah berkata, PKR di Negeri ini perlu memperkemaskan parti mereka sebelum membuat teguran atau mengkritik orang lain.
“Kalau depa (mereka) matang, pi (pergi) bagi elok dulu parti depa, perkemaskan dulu jentera mereka, bagi ada kredibiliti calon-calon, kemudian baru boleh bertengkar (kritik) dengan parti kita (Pas).

“Depa dahulu (semasa pemerintahan Pas) tak mampu pun nak angkat satu jari telunjuk, nak tunjuk siapa calon menteri besar, tapi bila jadi begini depa nak kritik kita pula tak matang dan sebagainya.

“Saya sebenar tak mahu ulas dan tidak mahu panjangkan perkara ini, saya hanya nak menjelaskan keadaan sebenar, jadi saya harap mana-mana pemimpin yang tidak tahu keadaan sebenar baik mendiamkan diri daripada mengeluarkan kenyataan,” katanya.
Dia tampil menjawab kritikan Ketua Penerangan PKR Kedah, Dr Azman Ismail yang membidas pendedahan Muhammad Sanusi mengenai situasi PKR di negeri semasa pemerintahan Pas dengan mendakwanya sebagai fiksyen dan tidak matang.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Sebenarnya, dalam banyak2 parti di Malaysia ni, parti PKR lah yang PALING PUKIMAK yang diterajui oleh keluarga PUKIMAK. Walaupun saya benci DAP, sekurang kurangnya, depa ada jugak buat kerja sana sini...walaupun lebih kepada kepentingan bangsa cina...

    PKR ada buat apa???? Asyik keluarga laknat tu dan kroni2 depa dok merebut rebut jawatan dan memfitnah orang lain. Memang SIAL keluarga puki dan kroni2 PKR depa yang lain seperti si MP Pondan tu.

    Anwar, kau jangan berangan nak jadi ketua negara ini. Kau adalah pengkhianat dan musuh negara nombor SATU!!!

    BalasPadam
  2. memang! itulah keluarga bangkai yang berjuang hanya nak tebus rasa malu kerana kes mahkamah. nak bersih nama konon. macam mana nak bersih jika hangpa sendiri pun taik?

    BalasPadam
  3. DAPIG SEDANG MEMERHATIKAN DAN MENGHARAPKAN SEMOGA PKR DAN PAS DAN UMNO BERTELAGQH DAN MEREKA SEDANG MECARI DAN MEMIKIRKAN BAGAIMMNA NAK JADIKAN MELAYU BERPERANG SESAMA SENDIRI. APABILA MELAYU KUCAR KACIR MAKA DAPATLAH DAPIG MALAYSIA INI. KKLAU DI PENANG SAJA DAH JADI MACAM SIBGAPORE MAKA MEREKA AKQN JADIKAN MALAYSIABMACAM SINGAPORE. MEREKA AKAN HALAU MELAYU DARI BANDAR BBNDAR MEREKA NAIKKAN HARGA RUMAH DAN HARGA BARANG SUOAYA MELAYU JADI TAK MAMPU. MAKA HILANGKAH NAMA NAMA MELWYU DI TANAH AIR SENDIRI. KETIKABITULAH ANAK CUCU AKAN MENYALAHKANKITA YG TAKBTAHU MENJADI BUMI ANUGERAH ILLAHI. MANA ADA MELAYU BERKUASA DI CHINA. MANA ADA MELAYU BERKUASA DI INDIA

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping