Isnin, Ogos 18, 2014

Rupa orang yang dah menggadaikan maruah PAS!!! 
Itu persoalan yang bemain didalam minda tatkala memikirkan tentang isu kepimpinan yang melanda Negeri Selangor pada ketika ini. Dimana letaknya maruah Presiden PAS?

Masih tak cukup lagi ke dia dimaki hamun dan dimalukan oleh puak - puak PKR tu secara terang - terangan dalam laman media dan sebagainya?

Jika sebelum ini, nama Hadi Awang dicemar melalui tindakan saman yang dibuat oleh bekas calon PKR. Hadi Awang dituduh menabur fitnah terhadap bekas calon tersebut.

Namun, kepimpinan PKR Pusat sedikit pun tak ambik kisah dengan tindakan yang dilakukan oleh bekas calon mereka itu. Sebaliknya diorang biarkan imej Hadi Awang terjejas.

Malangnya, dipihak PAS sendiri pun, tidak ada yang berani nak kecam tindakan PKR yang mendiamkan diri dalam isu tersebut. Masing - masing ketat mulut nak bersuara.

Dimana kelibat manusia seperti Khalid Samad, Hanipa Maidin, Idris Ahmad dan Husam Musa pada ketika itu? Kenapa Si Mahfuz Bean tu sendiri tak meroyan pada PKR?

Malah Si Mat Sabu tu sendiri pun kekal berpeluk tubuh dan berdiam diri apabila jelas, terang dan nyata imej serta maruah Presiden sendiri sedang dipertikaikan.

Itu membuktikan bahawa pemimpin sendiri pun tak peduli nak menjaga imej Presiden parti walaupun cuba dipijak - pijak oleh orang luar. Lagi diorang suka ada la.

Jadi, tak heran la sekiranya orang luar seperti PKR dan DAPigs semakin galak menghina dan memperlekehkan PAS secara terang - terangan tanpa ada rasa bersalah.

Sekarang, imej dan maruah PAS sekali lagi diinjak oleh orang luar dari kalangan DAPigs dan PKR apabila mereka berjaya ditundukkan dalam isu kemelut kepimpinan di Selangor.

PAS yang sebelum ini dilihat cukup kuat dengan pendirian menyokong Khalid Ibrahim atas alasan tidak melanggar Hukum Syarie rupanya hanya indah khabar dari rupa.

PAS hari ini kembali dikutuk sebagai sebuah parti yang hanya memalukan perjuangan mereka sendiri. Nak tegakkan Hukum Islam pun diorang tak mampu.

Hakikatnya, menjadikan seorang wanita sebagai pemimpin utama dalam sebuah wilayah itu adalah dilarang dalam tuntutan Islam. Namun, itu pun PAS tak mampu nak halang.

Maka, apa lagi yang tinggal pada PAS hari ini? Imej dan maruah mereka sudah digadai kepada orang luar. PAS kini hanya ibarat Pelacur Jalanan yang sanggup tunduk dan sujud pada orang lain demi kepentingan nafsu serakah orang lain!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. La nie tok dok sapo nok pakai cakop pok jie lagi...pok jie....saro jer pok jie...jual keropok lekor pok jie...

    BalasPadam
  2. meletakkan dirinya sendiri sebagai presiden parti politik yang PALING TAK BERGUNA dan PALING TIDAK BERKUASA dan PALNG MUNAFIK !

    BalasPadam
  3. PAS HILANG MARUAH, SKRG JADI BARUAH.

    BalasPadam
  4. Makin Lama Makin Pelik.. Tapi selepas ni dah tak pelik sangat pun. Apa apa hal memamg suara di bawah masuk Recycle Bin sahaja. Masa PRU 13 pun dah jadi. Lain cakap lain pulak jadinya. Antara Majlis Syura dgn AJK Pusat pun tak jelas haja tuju.
    Mana yg lebih berkuasa. Bukan nak kutuk plak..Itu sebab orang orang All Timer Pas sendiri cakap...Kenapa PAS tak boleh menang kalau Allah Tak Redha dan Izin atas sebab pelanggaran hukum. Ambil sahaja pengajaran Perang Uhud. Wallahuaklam.
    Note: Hanya pendapat peribadi tanpa menyebelahi mana mana pihak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping