Rabu, September 03, 2014

Heh! Nampak gayanya agenda subversif yang direncanakan oleh Si Ketua Penipu tu bakal menemui keGAGALan apabila ianya tidak ada kaitan dengan Perlembagaan.

Jika sebelum ini, Si Ketua Penipu tu kata pihaknya sedang bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan termasuk dari sudut perundangan.

Kenyataan tersebut membuktikan bahawa Si Ketua Penipu tu cuba untuk melanggar Perlembagaan Undang - Undang Tubuh Negeri Selangor.

Hakikatnya, Si Ketua Penipu tu memang sedia maklum bahawa isu berkaitan dengan kedudukan Menteri Besar Selangor tu bukannya krisis Perlembagaan.

Sebaliknya, ia ada kaitan dengan kedudukan Kuasa Sultan untuk menentukan siapa yang didapati layak menjadi MB sesebuah Negeri berdasarkan nama calon yang diberikan.

Jelas seorang penganalisis Politik, Sultan boleh menentukan calon yang layak serta dapat diterima oleh ahli Dewan Undangan Negeri selepas ianya diusulkan kepada baginda.

Dalam pada itu, dia juga menjelaskan bahawa Sultan mempunyai kuasa yang lebih tinggi dan itulah keistimewaan amalan Demokrasi Raja Berperlembagaan di Negeri ini.

Walaubagaimana pun, perencanaan yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu adalah untuk memburukkan institusi Raja - Raja Melayu dan membuatkan rakyat membencinya.

Maka sebab itu dia merancang untuk mencabar kuasa mutlak yang ada pada tuanku Sultan agar dapat dicetuskan sentimen tersebut dikalangan rakyat.

Dan sebab itu juga dia tetap dengan perancangan asal untuk menghantar nama isterinya sendiri sebagai calon tunggal untuk menggantikan Si Khalid Ibrahim tu.

Masalahnya sekarang, PAS dah hantar nama lain untuk dipertimbangkan oleh tuanku Sultan dari kalangan ADUN - ADUN Pakatan bagi mengisi jawatan tersebut.

Persoalannya, apa yang akan dilakukan oleh Si Ketua Penipu sekiranya PAS memilih calon yang dikemukakan oleh PAS dan menolak pencalonan Si Wan Azizah tu sebagai MB?

Nak dibawak ke mahkamah pun dah tentu dia akan kalah sebab ianya bukannya isu berkaitan dengan perlembagaan. Sebaliknya, ianya kuasa mutlak Sultan sendiri.

Kesimpulannya, perancangan Si Ketua Penipu tu untuk membuatkan rakyat membenci institusi Raja - Raja Melayu memang jelas cukup licik dan direncanakan dengan rapi. Kalau perkara tu benar - benar berlaku, alamat jahanam la Negara jawabnya!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. muka ketum cam orang hisap dadah jaa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha....ha......ha......., jelakarlah awak ni! Perangai teruk macam tulah rupanya.

      Padam
  2. Geleng kepala Cikgu dibuatnya... apakan tidak soalan X > 2 dijawabnya sama dengan 1. Dan seekor mamat lagi jawab 2 dan anehnya sisekor anak orang kaya setelah guna aplikasi excel mengatakan jaeabnya 1. Bodoh, biol, bangang, bebal, bahlol dan babi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping