Khamis, Oktober 23, 2014

Nampak gayanya kedudukan puak - puak DAPigs tu di Perak kini semakin menjadi terdesak dengan tersiarnya laporan berkaitan aktiviti 'Mafia' di Kuala Sepetang.

Jika sebelum ini, nama Pengerusi DAPigs Perak bersama dengan sepupu rapatnya turut dikaitkan dengan kumpulan 'Mafia' tersebut. Persoalannya, ada ianya benar?

Adakah kedua - dua pemimpin DAPigs Perak tu ada kaitan dengan kumpulan Mafia yang didakwa berkuasa dikawasan Kuala Sepetang tu seperti mana yang dilaporkan?

Dalam mencari kebenaran, pihak Pemuda PAS Perak mula mendesak agar pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap laporan yang telah pun disiarkan sebelum ini.

Kata mereka, sekiranya perkara yang dilaporkan itu benar, maka pihak berkuasa perlu bertindak bagi memastikan isu keselamatan sentiasa terpelihara dengan baik.
“DPP Perak musykil pendedahan Utusan Malaysia yang melaporan apa yang sedang berlaku di Kuala Sepetang yang dilakukan oleh kumpulan-kumpulan ‘Mafia’ dengan pelbagai jenayah berat amat mengejutkan. 

“Bagi kami sudah tentu pendedahan tersebut seperti terdapat agenda tertentu dan cubaan mempolitikkannya oleh pihak-pihak yang berkepentingan,” dakwanya dalam satu kenyataan hari ini.
Nah! Sekarang pihak berkuasa perlu bertindak dan mengambil inisiatif yang sewajarnya bagi memastikan isu itu tidak menjadi satu Polemik Politik Murahan kepada pihak tertentu.

Tapi perlu diingatkan! Sekiranya benar isu berkaitan dengan kumpulan Mafia tu ada kaitan dengan sedara mara DAPigs, puak - puak Pemuda PAS tu jangan teragak - agak. Jangan nanti diorang pulak yang tuduh kata ianya hanya sekadar sandiwara Politik!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Kalau benarlah seperti apa yg dilaporkan media cetak itu, cuba semak semula kertas undi bagi kawasan itu pada pilihanraya lalu.
    Majoriti penduduknya undi parti mana?
    Solid untuk DAP atau tidak?

    BalasPadam
  2. Adakah ini hanya sebuah propaganda atau sebuah cerita metafora. Gangsterisme itu biasa didengar tetapi mafia dah jadi isu lain kerana mafia berkaitan dengan aktiviti perniagaan haram dan keganasan.
    Apakah jenis kegiatan haram mudah dijalankan di Kuala Sepetang? Mengapa baru sekarang pasukan keselamatan mula buat pendedahan melalui menteri KDN? Bukankah Kuala Sepetang adalah pemuka daratan yang sehubungan dengan laut Selat Melaka. Banyak nelayan cina sepanjang pantai ini dan ianya merebak sehingga kawasan nelayan Hutan Melintang. Apapun tahniah kepada menteri KDN kerana berani buat pendedahan ini. Sekarang rakyat faham bagaimna aktiviti perniagaan haram berupa penyeludupan manusia ( human trafficking), dadah, diesel dan barang kawalan, rokok, arak dan lain-lain disumberkan sebagai menjana wang ringgit oleh pertubuhan haram yang ada kemungkinan mengumpan rasuah sebagai 'hidden business' yang lazim menjadi modus taktikal melemahkan pihak penguatkuasaan?
    Perkara ini perlu dirungkai kerana kita mesti menghukum mereka yang berkuasa menjadi mafia tanpa mengira latar belakang dan status. Kalau diHutan Melintang kita melihat tauke-tauke nelayan cina mampu memilik aset yang banyak seperti membeli bangunan kormesial yang bernilai jutaan ringgit.
    Adakah pelacur asing luar negara juga menggunakan perkhidmatan mafia tersebut???

    BalasPadam
  3. terlalu banyak jika nak sebut salahlaku, penyelewengan, kegiatan segalamacam kerja haram yg berlaku dinegara ini, walaupon aduan awam dibuat kepada pihak berkuasa namun hasil sangat minima malah kekadang tiada perhatian langsung,

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping