Rabu, Oktober 01, 2014

Cerita yang hangat malam ni dah tentu - tentu berita mengenai kenaikkan harga minyak RON95 dan Diesel yang dikurangkan subsidinya sebanyak RM 0.20 sen.

Maka berpusu - pusu la orang membanjiri stesen - stesen minyak untuk menigisi minyak kenderaan mereka macam esok dah tak boleh nak isi dah gayanya.

Kali ni jangan sampai ada yang tonggang terbalik stesen minyak tu dibuatnya sudah la. Nak isi minyak, isi je. Tak payah nak mengamuk tak tentu arah.

Dan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah pulak, sudah tentu isu mengenai kenaikkan harga minyak ni akan menjadi makanan utama mereka untuk terus menghasut rakyat.

Belum kita mula cerita tadi pun dah ada yang kata, ini semua hadiah kemenangan yang diberikan oleh Barisan Nasional selepas berjaya mengekalkan DUN Pengkalan Kubor.

Itu dah menjadi kebiasaan bagi puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk mempergunakan apa sahaja isu bagi menghasut rakyat agar terus membenci Kerajaan Barisan Nasional.

Perkara tu dah kira basi dah sebenarnya. Semua cerita mengenai kenaikkan harga minyak ni dah jadi cerita basi yang jemu didengar dek rakyat disemua peringkat. Macam dah tak de cerita lain.

Tapi, perhatian rakyat bukan mengenai kenaikkan harga minyak tu sangat pun. Tapi kerisauan mereka ialah mengenai kenaikkan harga barang ekoran kenaikkan harga minyak tu.

Perkara tu sudah menjadi satu perkara yang sinonim setiap kali berlakunya kenaikkan harga minyak yang melanda Negara. Kesempatan itu selalu diambil oleh peniaga - peniaga yang tak bertanggungjawab.

Nak pulak dari kalangan Cinabeng - Cinabeng DAPigs yang memang berniat nak memburukkan imej pihak Kerajaan dan menekan rakyat secara terang - terangan.

Sewajarnya pihak Kerajaan perlu mengambil perhatian serius terhadap peniaga - peniaga Cinabeng DAPigs supaya mereka tak mengambil tindakan yang sewenang - wenangnya.

Sepatutnya, pihak Kementerian dan Menteri yang berwajib perlu memastikan penguatkuasaan dijalankan dengan lebih ketat setiap kali berlakunya kenaikkan harga minyak ni. Jangan setakat asyik nak tengok Maharaja Lawak je kerjanya!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. peniaga memang sentiasa menaikan harga barangan walaupun minyak x naik.
    kerajaan bayar bonos........barang naik harga
    kerajaan naik gaji...............barang naik harga
    kerajaan umumkan tunggakan gaji........barang naik harga
    kerajaan minta bayar gaji minimum..................barang naik harga
    peniaga tau masa dan ketika mana kuasa pembeli mampu membeli.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping