Rabu, Oktober 22, 2014

Herankan? Kenapa baru hari ni Si Mahfuz Bean merangkap Ketua Penerangan PAS Pusat ni nak ambik peduli pasal kedudukan bangsa Melayu sedangkan selama ni dia tak kisah pun.

Pelikkan? Hanya kerana isu itu dibangkitkan oleh salah seorang perwakilan dari kalangan parti GERAKAN, bukan main lagi Si Mahfuz Bean ni melenting tak tentu arah macam orang hilang akal.

Sibuk dia kata, kenyataan mengenai isu Melayu sebagai Pendatang di Negara Malaysia ni tidak wajar untuk dibangkitkan memandangkan Negara Malaysia ni dah lama Merdeka.
"Tidak perlu untuk kita persoalkan siapa pendatang atau siapa penduduk tetap sebab penduduk yang ada di negara ini semua dilahirkan di Malaysia. 
"Kita hidup dalam sebuah negara yang mempunyai pelbagai kaum, sepatutnya kita menghormati sesama sendiri tanpa perlu menyindir mana-mana kaum."
Itu kata dia sewaktu perwakilan dari kalangan GERAKAN yang bangkitkan isu tersebut. Tapi bila DAPigs menyalak pasal isu yang sama, kenapa Si Mahfuz Bean ni hanya mendiamkan diri?

Kenapa pada ketika Ketua Wanita DAPigs menuduh Melayu sebagai pendatang, Si Mahfuz Bean tu hanya mendiamkan diri dan bercawat ekor dibelakang parti Chauvanist tu?

Kenapa Si Mahfuz Bean tu tak nak pulak tampil mempertikaikan kenyataan yang dibuat oleh Ketua Wanita DAPigs pada tahun 2011 seperti mana yang dinyatakan hari ini?

Kan nampak sangat yang Si Mahfuz Bean tu hanya sekadar nak tunjuk Hero bila berdepan dengan orang lain sedangkan hakikatnya, dia hanya seorang Pencacai Tegar kepada DAPigs. 

Realitinya, Si Mahfuz Bean tu bukannya nak menyelamatkan maruah bangsa Melayu. Tapi sebaliknya, dia hanya sekadar nak menjaga kepentingan diri dia sendiri dan terus menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu je!!! Jadi, tak payah la dia nak tunjuk hebat sangat!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Firman Allah Subhanahu wa Taala lagi:

    Tafsirnya: “Yang suka mencaci lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk menjahilkan orang ramai).”
    (Surah al-Qalam: 11-13)

    Maksud ayat di atas ialah golongan yang suka mencaci dan menyebarkan fitnah untuk merosakkan orang lain dan ini tergolong di dalam perbuatan mengadu domba. Golongan ini tidak akan memasuki syurga sebagaimana yang diriwayatkan oleh Huzaifah Radhiallahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam bersabda:
    Maksudnya: “Tidak masuk syurga orang yang suka mengadu domba”
    (Hadis riwayat Muslim)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Tuan
      Skrg ni.. rmi betul blogger jd batu api
      X takut mati kot...

      PR dan BN.... 2 x 5 !!!
      Akhir zaman...

      Padam
  2. tok garu nik ajis punya fatwa lain pulak....hanya penganut pass akan masuk syurga....walaupun semua perkara2 dalam hadith diatas mereka amalkan hingga sekarang....ish...bingung nya teman....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping