Khamis, November 13, 2014

Huh! Andai kata semua pemimpin PAS ni macam Si Nik Abduh ni, rasanya susah jugak UMNO nak mengatasinya. Tapi, apa kan daya. Tak semua pemimpin PAS ni macam Nik Abduh.

Anak kepada Si Nik Aziz tu nampak gayanya jauh lebih matang dari pemimpin - pemimpin senior dalam PAS. Terutama bagi mereka seperti Khalid Samad, Mahfuz Bean dan sebagainya.

Malah kematangan Si Nik Abduh ni mampu untuk mengatasi Mat Syabun yang dilihat hanya cederung menyokong DAPigs sehingga tahap mengabaikan partinya sendiri.

Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Nik Abduh, dia mendakwa kononnya puak - puak DAPigs tu ada niat lain apabila mereka secara terbuka menyerang keperibadian Hadi Awang.

Terutama desakan yang dibuat terhadap isu kehadiran mesyuarat yang dibangkitkan oleh Si Tokong DAPigs tu sebelum ini. Jelas Nik Abduh, isu itu tidak perlu nak dibangkitkan secara umum.
KUALA LUMPUR - Desakan DAP yang berulang-ulang terhadap kehadiran Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang ke Mesyuarat Majlis Pimpinan PR dilihat seolah-olah mempunyai niat lain.
Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan ketidakhadiran bosnya itu dalam beberapa mesyuarat lalu mempunyai sebab tertentu dan tidak boleh dielakkan.
"Isu kehadiran mesyuarat itu semua orang tahu, kewajipan hadir, tidak hadir itu mesti ada sebab, jadi bila desak-desak itu, saya fikir sudah lain (niat)," katanya kepada pemberita di pekarangan bangunan Parlimen, di sini, hari ini.
Kalau la semua pemimpin PAS lantang bersuara dan berani mengkritik Si Tokong DAPigs ni secara terang - terangan, tak de siapa pun yang akan anggap diorang tunduk kepada DAPigs.

Tapi apa boleh. Semua pemimpin PAS yang lain hanya memikirkan kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Jauh sekali diorang nak memikirkan soal perjuangan dasar parti.

Maka sebab itu kita lihat hari ini, lebih ramai pemimpin PAS yang sanggup jadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan dan menurut segala kemahuan DAPigs serta PKR walaupun puas dihina secara terang - terangan. Semuanya atas dasar kepentingan peribadi, bukannya untuk kepentingan rakyat!!!
Categories: , ,

13 ulasan:

  1. Kalau semua pemimpin PAS macam YB Nik Abduh....Melayu tak kira PAS atau UMNO akan bersatu dan menjadi kuat dan cinapek DAP dan pariah2 Baruah council akan terkencing dan membisu ketakutan!
    Maka tak ada lagi SJKC, suratkhabar cina, signboard2 cina di merata tempat, makanan babi di merata tempat, anjing2 berkeliaran dan bunyi AZAN akan berkumandang merdu di merata tempat.....Indahnya Tanah Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org cina.. babi.. anjing.. dan bro anon 6.38ptg..
      semuanya adalah makhluk Allah
      Jagalah sikit percakapan
      Bahasa menunjukkan nilai akhlak kamu
      Babi dan anjing pun x pndi mengeji mcm kamu

      Adakah anon 6.38 lebih jijik dr anjing dan babi ??

      Padam
    2. memang betul dan tepat apa diperkatakan oleh bro anon 6:49 tersebut... jangan lah orang melayu menjadi terlalu baik hati dan terlalu bertolak ansur.. ada kala kita perlu tegas dalam segala hal.. akibat terlalu berlembut..kepala orang melayu makin dipijak-pijak.. madu yang diberi tuba yang dibalas!! ada kala memang betul pepatah orang tua melayu dahulu kala...kita bukan mengeji atau mengutuk tapi mereka yang tak faham budi bahasa dan baik hati orang melayu!!!

      Padam
    3. Kepada mamat 6:49ptg yang berlagak nak "lecture" orang tentang akhlak, Nah, ni quotation oleh geng2 kau dalam pakatan:

      "Sebenarnya babi tu amnogok.....amnogok tu babi......babi tu macai ...macai tu babi tu
      kan gitu pencacai ....."

      Pernah dengar cerita cinapek kat Pulau Pinang yang sign nama "PUKIMAK" kat saman polis? Apa, sedap sangat ke bahasa cinapek tu terhadap pihak penguatkuasa?

      Jangan nak berlagak la woi, 6:49ptg. Jangan nak pandai2 "menilai" akhlak seseorang. Akhlak kamu sendiri tu belum tentu "baik"., 6:49ptg.

      PEliwat tu pun makhluk Allah jugak kan? KAmu nak sayang anjing, sayang babi, sayang peliwat, sayang cinapek DAP pemusnah Islam, suka hati kamu.

      Pendirian saya lain dari kamu tetapi akhlak saya berbanding kamu, Allah saja yang tahu.

      Jangan berlagak!

      Padam
    4. Aku x berlagak..
      Tp dah meluat pd manusia cibai mcm hang
      Perangai mcm bewak siam
      Maruah diri x ada
      Mental separuh mereng

      Stkt komen nak.lepas geram
      X payahlah

      Stkt pki Anon.. hahaha
      Biasalah.. mgkn keturunan sengjek berak tepi jalan.. ambik kain sarung tutup kepala. Bontot tayang merata..

      Bukan bodoh dah
      Tp dah tahap bangang
      Lebih rendah dr anjing

      Padam
    5. Terima kasih kepada brader6:49PTG...sebab orang macam kau lah bangsat2 macam alvin tan berani menghina Islam dan umatnya. Sedap makan babi bah kut teh waktu Ramadhan hari tu?
      Nak berakhlak konon....ada tempat dan ada batasnya....kalau sampai Bangsa dan agama dihina dan dipijak...itu dah serupa anjing DAP namanya.

      Lepas tu, dah membebel pasal akhlak, nak mencarut chibai pada komen 11:14PTG.

      Beraklak dan berbudi ada hadnya dan ada batasnya. Kau nak maki kat aku sebab aku maki kat tuan kau....takpe, itu dah tugasan kau.

      Padam
    6. Anon 7.32pm

      Kesian kt mak bapak hang

      Padam
    7. Anon 7.32
      Nko pun sama haprak
      Stkt komen mcm cibai x ke mana
      P la cr alvin.. sepak sebiji dua
      X dpt alvin.. dpt namewee pun jd lah

      Ckp berkobar2 mcm anwar bontot
      Habuk pun tarak

      So klu tahu diri sendiri stkt boleh menyalak mcm babi hutan..
      Baik dok diam2..

      Pki pulak status Anon..
      Mcm sial berlagak nak bela bangsa melayu

      Melayu kena pijak sbb ada melayu cibai mcm hang la woiiii

      Boh nama n no tel
      Baru anak jantan !!@
      Mcm pelaq anjing kurap
      Ptuiihhhh !!

      Padam
  2. Support 6:38ptg ALL THE WAY!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jilat bontot anjing nmpk

      Padam
    2. Main jilat2 bontot ni makhluk2 geng Aljuburi je.....macam kau!

      Padam
  3. Patutlah anjing2 DAP kerja "overtime" di merata2 laman blog....sebab tuan besar depa, tokong guan eng dok kantoi menipu kiri kanan. Terpaksa hantar anjing2 untuk menyalak untuk "cover".

    Ada sapa2 terasa ke?

    BalasPadam
  4. Ejen/anjing dap tengah meroyan membela tuan dia mcm kn sawan babi.....sah!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping