Ahad, November 23, 2014

Mungkin ianya hanya satu kebetulan atau memang benar - benar wujud satu jenis sumpahan keramat bagi mana - mana individu memegang jawatan sebagai Menteri Besar Selangor ni.

Hakikat itu memang tak dapat dinafikan sebab dah banyak kali ianya berlaku. Kalau zaman 80an dulu, Harun Idris. Pun kena jugak tuduhan yang sama. Dia didakwa terlibat dengan rasuah.

Begitu jugak dizaman Khir Toyo. Pun begitu jugak. Mantan Menteri Besar Selangor tu pun dikaitkan dengan dakwaan melakukan rasuah berjuta - juta ringgit dan dikenakan hukuman.

Sebelum tu, Si Mat Taib aka Mat Tyson. Pun dia didakwa mempunyai salah laku dalam bab pengurusan kewangan bila kantoi bawak duit berjuta - juta ke Australia sewaktu menjadi Menteri Besar.

Kali ini, badi atau pun sumpahan keramat itu mula berjangkit pada Khalid Ibrahim yang didakwa memberikan duit pampasan kepada bekas pegawai - pegawai dibawah dia sewaktu jadi MB.

Si Khalid Ibrahim tu didakwa memberi saguhati 'Golden Handshake' kepada pegawai lantikan dipejabat Menteri Besar berjumlah RM 2.6juta tanpa persetujuan mana - mana pihak.

Bahkan, bekas Exco Selangor, Sallehin Mukhyi juga tidak mengaku kata dia tau mengenai perkara tersebut. Cuma, dia dimaklumkan mengenai perkara tersebut didalam mesyuarat MMK.

Tapi, itulah yang IRONIKnya. Kalau sebelum ni, puak - puak Pakatan Haramjadah tu selalu mendabik dada mengatakan yang diorang 'BERSIH', 'TELUS' dan 'AMANAH'. Sekarang?

Adakah mereka masih lagi nak mendabik dada dan berani bersuara lantang nak kata yang diorang ni tidak terlibat dengan perkara - perkara yang dicanangkan selama hari ini?

Biarpun diorang dah pecat Si Khalid Ibrahim tu dari parti, namun dia masih lagi sebahagian dari kumpulan puak - puak Pakatan Haramjadah yang sering berkokok tak tentu arah tu.

Mereka pecat dia bukan atas alasan kata dia menyeleweng. Tapi dia dipecat kerana didakwa tidak menurut keputusan yang ditetapkan parti atas beberapa isu yang dibangkitkan sebelum ini.

Yang lebih malangnya, semua isu berkaitan dengan kes rasuah Mantan Menteri Besar Selangor ni berlaku bukan disebabkan orang luar. Tapi sebaliknya dikalangan ahli parti sendiri.

Kiranya, Mantan - Mantan Menteri Besar Selangor ni kebanyakkannya telah 'DIBUNUH' oleh ahli - ahli dikalangan partinya sendiri. Serupa macam nasib yang menimpa Khalid Ibrahim.

Jadi, usah la puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak bangga diri sangat dengan dasar 'perjuangan' parti mereka. Masa diorang berkuasa, macam - macam benda boleh berlaku. Kes Si Khalid Ibrahim tu pun sebab diorang jugak yang lapor. Si Azmin tu kita tak tau lagi!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping