Sabtu, Disember 06, 2014

Memang itu berita yang ditunggu - tunggu oleh kebanyakkan rakyat Malaysia ni mengenai isu yang sehingga hari ini masih lagi tidak mampu diselesaikan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS).

Apa yang dah berlaku sebenarnya? Sejauh mana status kedudukan Jawatankuasa CEC DAPigs tu? Adakah ianya masih sah atau pun perlu dibubarkan bagi pemilihan yang baru?

Jika diikutkan laporan dari kalangan ahli DAPigs sendiri, parti itu sepatutnya mengadakan pemilihan semula berdasarkan kepada keputusan pemilihan tempoh hari didakwa tidak sah.

Tapi malangnya, tidak ada sebarang jawapan pun yang diberikan oleh pihak RoS berkaitan dengan isu tersebut. Sebaliknya, berita lain pulak yang dilaporkan oleh pihak media semalam.
KUALA LUMPUR: Pendaftar Pertubuhan (ROS) telah mengarahkan MIC untuk menangguhkan pemilihan baharu bagi jawatan tiga naib presiden dan 23 ahli jawatankuasa kerja pusat (CWC) dalam tempoh tiga bulan, kata seorang pegawai kanan parti yang mengesahkan perkara itu di sini.

Beliau berkata, dua pegawai ROS menyerahkan surat kepada setiausaha agung parti, A. Prakash Rao di pejabatnya di ibu pejabat MIC pada pukul 6.30 petang Jumaat.

Beliau berkata, ROS turut meminta parti supaya menangguhkan pemilihan dalam lapan bahagian serta jawatan tertentu dalam empat lagi bahagian dan satu cawangan dalam tempoh sebulan.

Pegawai itu berkata, ROS turut mengarahkan parti supaya tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan (AGM) sehingga isu itu diselesaikan.


Susulan daripada arahan itu, MIC telah menangguhkan AGM bersama untuk sayap Pemuda, Wanita, Puteri dan Putera MIC, yang dijaduakan berlangsung pada Ahad ini.
Nah! Boleh pulak RoS mintak MIC tangguhkan pemilihan mereka sedangkan isu berkaitan dengan DAPigs tu sehingga hari ini masih belum diselesaikan. Apa yang buat mereka menangguhkan keputusan tersebut?

Kita mintak supaya pihak RoS dapat menjelaskan isu berkaitan dengan status Jawatankuasa CEC DAPigs tu diselesaikan secepat mungkin. Jangan sengaja lengah - lengahkan keputusan tersebut. Kalau ada sebarang ugutan, buat laporan Polis. Biar mereka ambik tindakan!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Isunya ROS tak selesai lagi siasatan mereka. Entah apa lagi disiasat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn bubarkan cec. Bubarkan RoS tu
      Lembab. Terlalau lembab

      Padam
  2. Percaya atau tidak ROS kini berada dalam kancah TAKUT teramat sangat pada cina-cina DAP, sebab itu ROS terpaksa cari, mengkaji, meneliti,dan menyusun apa kata kata yang patut hendak di lakukan. Sebenarnya pengarah ROS sepatutnya meletak jawatan sebab telah menjadi seorang yang begitu PENAKUT.

    Malang sekali tindakan seberapa segera pasti akan diambil oleh pihak ROS, kiranya ROS rasakan mereka tidak akan di ancam seperti parti2 kerajaan, yang mereka pasti akan melunaskan undang2 yang sedia ada...tetapi tidak pada Parti Dapig...yang telah mengugut akan dibawa ke mahkamah kiranya keputusan mereka dipertikaikan...malang sekali ROS...kalkau camni rasanya bloger bloger boleh lah sarankan agar ROS ini dibubarkan.

    BalasPadam
  3. Nak tahu kejahatan DAP sila ke blog gerakanantidap.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Harap ROS tidak buat kerja otet-otet( lepas batuk di tangga). Sepatut nya lebih berwibawa kerana ia juga badan kerajaan berintegeriti dan bebas protokol.

    BalasPadam
  5. Entah2 dah kena tumbuk rusuk kot? Kalau lumayan mana tak senak kena tumbuk kat rusuk sebab tu dah bertahun ROS (Rawat Orang Sakit).

    BalasPadam
  6. ROS..harapkan wangi dan cantik aje tapi duri tumpul..ROS plastik

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping