Khamis, Disember 18, 2014

PAS jangan suka - suka hati je nak laksanakan dasar perjuangan mereka tanpa memberi sebarang makluman terlebih dahulu kepada Si Apek Kit Siang ni. Nanti dia boleh jadi hilang akal.

Kalau PAS nak jugak laksanakan Hukum Hudud tu di Kelantan, mereka perlu mendapatkan perkenan dari Si Apek Kit Siang ni. Kalau tidak, jangan harap la diorang boleh laksanakannya.

Selama hari ini, kita dah salah sangka dengan puak - puak DAPigs ni. Diorang sebenarnya bukan la Anti Islam atau menjadikan Islam tu sebagai musuh utama mereka dalam perjuangan.

Tapi sebaliknya, puak - puak DAPigs tu la yang menjadi penyokong serta pendokong kuat kepada agenda untuk menegakkan ajaran Islam di Malaysia selama hari ini. Jangan kita tak tau pulak.

Kalau korang nak tau, DAPigs la parti yang PALING MENGAMBIL BERAT tentang isu perlaksanaan Hukum Hudud ni. Maka sebab itu diorang cukup kuat bersuara mengenainya.

Malah sebab itu juga Si Apek Kit Siang tu melahirkan rasa terkilan dan cukup terasa hati apabila puak - puak PAS tu nak laksanakan Hudud tanpa memaklumkan kepada dia terlebih dahulu.
“Pengumuman oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob mengenai persidangan khas DUN Kelantan pada 29 Disember untuk meminda Enakmen Jenayah Syariah II 1993 sebagai permulaan kepada pembentangan usul peribadi di Parlimen untuk mendapatkan kelulusan bagi Kelantan melaksanakan hudud telah menimbulkan rasa terkejut di kalangan pimpinan PKR dan DAP dan juga majlis pimpinan Pakatan Rakyat memandangkan tidak ada sebarang makluman pun diberikan terlebih dahulu," jelas Kit Siang melalui Roketkini.
Agaknya, kalau PAS bagitau kepada Si Apek Kit Siang tu mengenai sidang DUN Khas Kelantan yang dinyatakan sebelum ini, sudah pasti Si Apek Kit Siang tu akan setuju 100%.

Dah tentu - tentu konflik diantara PAS dan DAPigs berkaitan dengan isu perlaksanaan Hukum Hudud tu tidak akan timbul memandangkan DAPigs akan memberi sokongan penuh.

Tapi PAS tak ambik peduli tentang perkara itu. Mereka meminggirkan pemimpin DAPigs tu dan buat keputusan tanpa memaklumkan kepada dia. Jadi, sebab itulah Si Apek Kit Siang tu marah.

Untuk sekian kalinya, perlu kita jelaskan. DAPigs sudah pasti akan menyokong PAS melaksanakan Hudud sekiranya mereka dimaklumkan terlebih dahulu. Dah tentu - tentu isu berkaitan dengan perkara tersebut tidak akan wujud!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping