Ahad, Disember 07, 2014

Heh! Memang betul la kata seorang penduduk di Selangor semalam. Dia kata, yang baru memang tak semestinya baik dari yang sebelumnya. Sekarang baru diorang tau, Khalid lagi baik.

Jika sebelum ini, puak - puak Parti Khianati Rakyat (PKR) tu cuba memaparkan reputasi buruk Si Khalid Ibrahim tu kepada rakyat Selangor dengan dikaitkan beberapa masalah besar.

Diantaranya, isu perjanjian bekalan air mentah dan jugak isu pembinaan lebuh raya KIDEX. Dua isu itu dibangkitkan bagi memberi gambaran bahawa Khalid tidak kompeten untuk terus menjadi Menteri Besar.

Dengan menggunakan dua isu tersebut, puak - puak Pakatan Haramjadah yang terdiri dari kalangan PKR dan DAPigs tu cuba menabur fitnah kepada rakyat bagi menolak kepimpinan Khalid.

Jika sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu cukup kuat menentang amalan 'Kronisme' dalam pentadbiran dan sering menuduh pemimpin UMNO/BN yang suka mengamalkannya.

Tapi akhirnya, diorang sendiri jugak yang terbelit apabila Si Azmin Ali tu sendiri kantoi mengamalkan perkara yang sama, mendahulukan kroni lebih dari orang lain dan dibayar dengan lebih tinggi.
Umum mengetahui salah satu punca bekas MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dipecat ialah kerana atas urusan penjualan aset pengurusan air di Selangor dan pernah menawarkan harga RM250 juta untuk membeli Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn. Bhd (SPLASH). Beliau enggan membeli dengan harga lebih dari itu, malah mengancam akan membatalkan lesen menggunakan undang-undang WSIA ke atas SPLASH.

Rakan karib Anwar Ibrahim, Wan Azmi Wan Hamzah yang juga pemegang 30% saham SPLASH sebelum ini dilaporkan cuba mendapatkan sokongan Anwar untuk menyakinkan Khalid membeli dengan harga lebih tinggi, tetapi Khalid menegaskan harga RM250 juta itu adalah adil dan takkan membeli dengan harga lebih dari itu, walauun sesen.

Sekarang Khalid sudah tidak ada dan digantikan dengan orang kuat Anwar, Azmin Ali. Dilaporkan bahawa SPLASH sedang berunding dengan Kerajaan Selangor untuk meningkatkan harga jualan SPLASH dari RM250 juta (pada era Khalid) kepada RM2.8 bilion!! (pada era Azmin)


Perkembangan ini mengejutkan kerana bagaimana harga RM250 juta boleh meningkat sehingga RM2.8 bilion? Bagaimana kerajaan negeri pimpinan Azmin boleh berunding untuk menggunakan wang rakyat sebanyak RM2.8 bilion untuk sebuah syarikat pengurusan air yang sebenarnya boleh dibeli dengan nilai hanya RM250 juta?
Nah! Jika itu bukan bukti yang puak - puak PKR tu mengamalkan kronisme pada tahap yang lebih tinggi, apa lagi alasan yang boleh mereka berikan? Kalau setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je jadi manusia MUNAFIK!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Jika benar, ini bukan setakat kroni tapi merampok wang rakyat.

    BalasPadam
  2. rezab negeri selangor ada 3 bilion semasa khalid resign....bermakna kalau betul citer ni....tinggal 200 juta jer lagi duit rakyat...aku sebagai rakyat selangor berasa sungguh bangga hingga tak terhingga...atas kebijaksanaan menteri besar yg baru ni....bangang ehh sorry..bangga sungguh..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping