Ahad, Disember 21, 2014

Jika dipandang dari satu sudut, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Rafizi tu sebelum ini jelas satu tindakan perkauman yang menghina orang Melayu di Malaysia secara keseluruhannya.

Tindakan Si Rafizi itu jelas merupakan satu Penghinaan yang cukup besar apabila menggambarkan kononnya orang Melayu ni sukakan rasuah, tidak seperti kaum Cina.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Rafizi tu semalam, dia menjelaskan bahawa sokongan kaum Cina terhadap Pakatan Haramjadah tu adalah diatas faktor dasar perjuangan.

Katanya, majoriti kaum Cina menyokong Pakatan Haramjadah tu kerana dasar mereka untuk memerangi rasuah dan penyelewengan yang telah dilakukan selama hari ini.
SHAH ALAM - Sokongan padu pengundi Cina kepada PR adalah kerana dasarnya yang memerangi rasuah dan memusuhi pembaziran, penyelewengan dan mengangkat amanah pentadbiran.


Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli menegaskan jika BN mahu menarik sokongan pengundi Cina ini, mereka perlu membanteras rasuah dan penyelewengan.
Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi tu seolah - olah menggambarkan orang Melayu yang menyokong Barisan Nasional ni semuanya suka pada rasuah.

Dari satu sudut, kenyataan Si Rafizi tu boleh disifatkan sebagai satu kenyataan terbuka mendakwa orang Melayu di Malaysia ni yang kuat mengamalkan rasuah jika dibandingkan dengan Cina.

Walhal realitinya, orang Cina sendiri yang suka memberikan rasuah kepada orang Melayu terutama dikalangan kakitangan awam yang tidak amanah untuk mendapatkan projek.

Soalnya, kenapa pihak berkuasa tidak menahan mereka yang memberikan rasuah dan dihadapkan ke mahkamah? Kenapa hanya mereka yang menerima sahaja yang diheret?

Sepatutnya pihak berkuasa terutama SPRM turut membuat dakwaan terhadap pihak pertama yang membuat tawaran sogokkan dan bukan hanya menangkap orang yang menerima rasuah itu sahaja. Masa tu baru kita tau, siapa yang kuat rasuah!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. lafiji manyak bodo...wa kasi sokong pr lawan umno bukan lasuah punya pasat....olang cina lagi kuat lasuah...kalau tak lasuah aa itu camelon higland kubun sayur tak bole bukak maa...ini umno binci lasuah lagi waa takut...pr bole tahan...lasuah pun makan juga...kasi olang cina jadi taukeh...sikijap lagi jadi prime minister ini negala ooo.

    BalasPadam
  2. Puki lu la pondan gemuk!

    BalasPadam
  3. Suruh org cina bunuh diri ramai-ramai secara sukarela, barulah rasuah tidak terjadi dinegara ni kerana cina-cina inilah pemberi rasuah tegar.
    Pada dasarnya org Melayu takkan berani/mahu menerima rasuah dari org Melayu atas faktor agama, kedudukan dan hargadiri.

    BalasPadam
  4. Kat pejabat tanah sapa yang sogok...lanchiao lu lapiji . ..lu pi isap lanchiao lagi bagus maa

    BalasPadam
  5. Lifizi ah!.cina undi pr bukan passat lasuah oh..cina undi pr pasal cina mao amek malaysia oh.kasi habis lu sultan melayu oh.lafizi lu boloh punya olang.

    BalasPadam
  6. Bodo punya rafizi. Cina & rasuah berpisah tiada. Sok mati pun bg rasuah kat penjaga pintu nk masuk surga. Aku ada member cina. Dia ckp dia tak takut melayu punya silat ke kuntau ke. Dia cuma takut bila melayu dah tak.mkn rasuah. Satu lg, yg byk mkn rasuah ni melayu2 dlm gomen yg byk sokong Pakatan Syaitan. Ckp pasal rasuah tp sendiri pun mkn puiiii……

    BalasPadam
  7. Akta rasuah patut diperkasa supaya perasuah dikenakan tindakan lebih berat dari penerima. Juga pemberi maklumat mengenai rasuah patut diberi ganjaran.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping