Sabtu, Disember 20, 2014


Buat apa la diorang nak menghabiskan masa mendedahkan perkara yang orang lain dah sedia maklumni? Dengki sangat ke diorang pada Si Mat Syabun tu sampai tahap sanggup diorang keluarkan gambar seperti diatas?

Facebooker pro PAS semalam mempersoalkan sikap mendiamkan diri Si Mat Syabun tu walaupun DAPigs secara terang - terangan mengkritik dan mengutuk PAS yang nak melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan.

Selain mempersoalkan tindakan BIADAP yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu sejak kebelakangan ini, Facebookr Pro PAS itu juga turut membangkitkan persoalan berkaitan dengan motif serta agenda sebenar DAPigs berhubung isu tersebut.
“Apa kejadahnya PKR dan DAP yang saban hari dok serang PAS khususnya Ulama? Apa kejadahnya DAP dan PKR pi dok jolok bab hudud? Agak-agak hampa, apa motif dan agenda depa berbuat begitu?

Mana pi suara kawan baik Lim Guan Eng iaitu Mat Sabu yang juga Timbalan Presiden PAS? Apakah Mat Sabu tak boleh nasihatkan Lim Guan Eng? Apakah suara Mat Sabu langsung tidak diendahkan oleh Lim Guan Eng atau Mat Sabu yang memberi lampu hijau kepada Lim Guan Eng untuk gasak Islam, Ulama dan PAS?

“Atau Mat Sabu dah hilang teloq dan suara kerana diberi jawatan dan gaji yang lumayan dalam anak syarikat kerajaan Pulau Pinang?,” soal facebooker itu.
Yang sebenarnya, pendedahan berkaitan dengan isu Si Mat Syabun tu telah menerima habuan daripada DAP bukan perkara baru. Tapi ianya juga pernah didedahkan oleh seorang blogger Ibrahim Baba (IB) pada tahun 2012 berkaitan dengan isu yang sama.

Sambil mendakwa kononnya Si Mat Syabun tu menerima wang 'Sumbangan' dari Rejim DAPigs Pulau Pinang pimpinan Si Tokong DAPigs tu, blogger tersebut juga turut mendedahkan kaedah pembayaran wang 'Sumbangan' tersebut didalam blognya.
“Seorang petugas dikatakan akan menyerah 150 keping wang tunai bernilai RM100 dalam sampul yang mana Mat Sabu terimanya tanpa mengira samada ianya cukup atau tidak.

Dikatakan juga bahawa petugas ini telah diamanahkan oleh majikannya untuk “jaga” keperluan Mat Sabu. 
Petugas ini turut maklum bahawa ada lagi beberapa rakannya yang ditugaskan untuk menyalurkan dana kepada pemimpin PAS yang lain namun beliau tidak tahu siapa yang “jaga” siapa. Strategi mereka ialah seorang “jaga” seorang pemimpin PAS – supaya maklumat tidak bocor,” dedah blogger itu.
Kesimpulannya mudah. Dah memang hakikatnya pemimpin - pemimpin dikalangan Pakatan Haramjadah macm Si Mat Syabun ni semuanya bekerja untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri. Bukannya diorang nak sangat berjuang demi menegakkan Islam sangat pun.

Nak pulak Si Mat Syabun tu. Dia bukannya ada asa pengajian Islam. Nak kata dia ada ilmu dalam Islam pun masih boleh kita pertikaikan. Jadi, jangan heran sangat la kalau dia lebih sanggup ber'Tuhan'kan Si Tokong DApigs tu dari nak memperjuangkan dasar PAS!!! Jauh sekali dia mampu untuk menjaga Kebajikan Rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping