Khamis, Disember 18, 2014

Kalau dah namanya perangai Haramjadah, pasti mereka ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu la jugak. Memang tak dapat nak dinafikan lagi. Mungkin mereka dalangnya.

Kalau sebelum ini, bila tak dapat bantuan, menyalak - nyalak dalam laman media sosial menuduh pihak Kerajaan benda yang bukan - bukan. Siap ada yang buat laporan kepada SPRM.

Semuanya gara - gara ada dikalangan pemimpin Pakatan Haramjadah tu sendiri tidak mampu untuk bertindak secara Proaktif bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi rakyat.

Sekarang, bila bantuan yang dijanjikan telah diterima, lain pulak isu yang timbul. Ada pulak yang pandai - pandai buat dakwaan tanpa menyemak fakta yang sebenar terlebih dahulu.

Ada dikalangan pemimpin - pemimpin Haramjadah ni kata, bantuan berbentuk barangan yang diterima dari Skuad Putera 1Malaysia ini merupakan barang sumbangan Kerajaan UAE.

Kenyataan tersebut jelas sengaja diwujudkan tanpa sebarang asas yang kukuh dan bukti yang sahih bagi mengelirukan rakyat secara menyeluruh dengan niat untuk menimbulkan kebencian terhadap Kerajaan.

Tapi, itulah lumrahnya bagi pemmpin - pemimpin Haramjadah ni. Kerja diorang MALAS nak buat. Yang dia tau, sekadar menyebarkan propaganda yang bukan - bukan terhadap pihak yang membantu.

Nak harapkan diorang sendiri membantu, jangan mimpi la!!! Mati hidup semula pun belum tentu diorang akan buat. Itu memang tipikal bagi mereka yang tak bertanggungjawab ni.

Yang lebih menyedihkan kita ialah apabila ada dikalangan mereka juga turut menghasut rakyat agar menjual barang - barang bantuan yang diterima bagi mendapatkan duit segera.

Perkara itu kemungkinan ada benarnya dan memang perlu disiasat oleh pihak yang berkenaan. Maka peringata itu juga diberikan oleh Pengerusi Biro Kebajikan UMNO Malaysia semalam.
“Ingin saya tegaskan, jangan sesekali jual bantuan yang kita berikan ini sebab kita dapat banyak maklumat dan ada yang memuat naik dalam internet untuk menjual peti ais serta televisyen yang diterima.


Biro Kebajikan Umno tidak akan teragak-agak melaporkan kepada pihak polis kalau mereka menjualnya. Kalau rasa tidak memerlukan dan tidak mahu bantuan ini, jangan ambil,” tegasnya.
Nah! Secara tak lansung, jika ada dikalangan mereka yang menjual barangan tersebut, memang sah la ianya satu tindakan yang tidak bertanggungjawab. Puak - puak Haramjadah ni memang suka mendidik rakyat supaya jadi masyarakat yang tak tau bersykur!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. aku tak setuju sangat dengan cara bantuan diberi.......
    Kat situ pon dah dapat agak, berapa komesen orang yg urus beli barangan dapat.....
    lebih mudah beri tunai kat mangsa..dia nak beli ape itu dia punya bijak pandai...keperluan orang tak sama.
    dan yang pasti dapat mengelakkan keteresan berlaku...dan persepsi buruk pada orang yang mengurus....

    ali abu

    BalasPadam
  2. Semua salah. Beri salah tak beri pun salah. Sebab tidak ada kesyukuran di hati mereka

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping