Ahad, Januari 18, 2015

Demi untuk menutup kemaluan dirinya sendiri, maka Si Apek Kit Siang tu pun dilihat cuba untuk mencipta alasan dengan menyalahkan pihak Majlis Keselamatan Negara dalam pengurusan banjir.

Tapi, jika kita baca dari satu sudut, ada betul jugak apa yang dikatakan oleh Si Apek Kit Siang tu. Mungkin betul pihak MKN tidak mengambil tindakan yang sewajarnya untuk menghadapi banjir.

Antara lain, Si Apek Kit Siang tu kata, alasan yang diberikan MKN adalah satu cubaan untuk menutup kegagalan dan kelemahan mereka menguruskan respon, bantuan serta pembinaan semula kawasan banjir.
“Sudah masuk minggu keempat banjir terburuk dalam sejarah negara berlaku, tapi fasa ketiga pembinaan semula pasca banjir belum pun bermula.

“Ini sebabnya saya menggesa Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan untuk membuat kajian komprehensif pelan kesiapsiagaan pengurusan, bagi memastikan kelemahan dan kegagalan menjadi pengajaran pada masa akan datang.


Lebih baik pemimpin kerajaan bangkit dari kerusi malas masing-masing dan mengambil pengajaran daripada kesilapan dan kegagalan pengurusan ketiga-tiga fasa iaitu respon, bantuan dan pembinaan semula,” kata Kit Siang dalam satu kenyataan
Nah! Itu kenyataan yang diberikan oleh Si Apek Kit Siang tu terhadap apa yang telah dilakukan oleh MKN sewaktu menghadapi banjir baru - baru ini. Seolah - olah macam dia banyak membantu sangat.

Mungkin sepatutnya pihak MKN tu ambik tindakan seperti mana yang dilakukan oleh Si Apek Kit Siang tu sebelum ini. Duduk kat rumah atas kerusi empuk dan pertikaikan kerja orang lain.
Antara Respon, Bantuan dan Pembinaan Semula pasca banjir ala DAPigs.
Kaedah ini yang perlu diguna-pakai oleh MKN!!!
Lepas tu, turun padang pun hanya sekadar 'wayang' untuk bergambar. Mengkala nak harapkan dia hulurkan bantuan, jangan mimpi la!!! Setakat pandai bercakap dan memperlekehkan kerja orang lain, baik tak payah jadi pemimpin!!! Buang masa je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping