Ahad, Januari 18, 2015

Heh! Nampak gayanya, Si Mahfuz Bean tu sekali lagi cuba dimalukan oleh pemimpin - pemimpin dikalangan puak - puak PAS tu sendiri secara tidak lansung dalam kenyataan mereka.

Jika sebelum ini, Khalid Samad keluarkan kenyataan yang dilihat bercanggah  dengan kenyataan yang dibuat oleh Mahfuz Bean dengan mempertikaikan tindakan JAKIM sebelum ini. (Klik Sini)

Walhal, itu bukan isu yang dibangkitkan. Isu yang diketengahkan adalah sikap biadap yang ditonjolkan oleh Si Eric Seposen tu dalam status yang dimuatnaikkan di akaun twitter peribadinya.

Tapi, biasa la. Bagi seorang pemimpin Politik yang berfahaman Liberal macam Si Khalid Samad tu, sudah pasti dia akan cuba untuk mengubah cerita dan memutarbelitkkan keadaan.

Sekarang tampil pulak seorang lagi pemimpin dikalangan puak - puak PAS tu yang mahu membela tindakan yang dilakukan oleh Si Eric Seposen tu tanpa memikirkan pendirian partinya sendiri.

Anak kepada seorang bekas tokoh agama tu kata, tindakan perundangan yang dikenakan terhadap Si Eric Seposen adalah tidak sewajarnya dilakukan oleh pihak Polis DiRaja Malaysia.

Sebaliknya, Si Mujahid tu kata, pihak JAKIM yang perlu mengambil tindakan sedemikian untuk berdialog dengan Eric bagi menjelaskan isu yang cuba dibangkitkan sebelum ini.
"Catatan aktivis peguam itu di Twitter kritik Jakim tetapi IGP (Ketua Polis Negara) pula yang terus ambil tindakan. Jakim yang patut panggil Eric minta penjelasan bukan terus diheret di bawah Akta Hasutan." 


"Akta Hasutan hanya satu alat tidak ubah untuk mengugut bagi mendiamkan kritikan. Dia kritik Jakim bukannya Islam. Jangan biarkan Akta Hasutan jadi alat untuk mengugut dan menafikan budaya dialog dan berbincang," ujarnya lapor Harakah Daily.
Jelas sekali lagi kita dapat lihat, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS tu hanya sekadar untuk memesongkan perhatian rakyat terhadap isu sebenar yang cuba dibangkitkan.

Hakikatnya, Si Eric Seposen tu telah dengan sengaja mencetuskan provokasi terhadap agama Islam dengan mempertikaikan mengenai khutbah Jumaatyang disediakan oleh pihak JAKIM.

Tindakan yang dilakukan oleh Pengasas Loyar for Liber-SHIT tu jelas satu cubaan untuk MENGHINA umat Islam secara tidak lansung sedangkan dia tidak ada untuk mempertikaikannya.

Tapi, seperti mana yang selalu kita jelaskan. Tindakan pemimpin - pemimpin seperti ini hanya sekadar satu langkah untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Bukannya diorang berniat nak menjaga kesucian Islam sangat pun!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. dua ekor pemimpin beruk haramjadah yg mengaku Islam....mana pegi suara2 ulamak dlm pas?dah jadi ularmak bisu ke?

    BalasPadam
  2. Harap ambil tindakan sewajarnya oleh jemaah dan pihak berkuasa seandainya mimbar dijadikan platform mengembangkan ideologi politik memecah belah umat. Mimbar pada hari Jumaat adalah untuk khutbah dan bukannya tempat berceramah untuk menyemai bibit kebencian di dalam khariah...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping