Rabu, Januari 07, 2015

Baru-baru ini Abby baru pulang dari mengerjakan umrah dan khabarnya telah membuat komen di akaun Instagram yang mengkritik sukarelawan yang membantu mangsa banjir di Pantai Timur kerana tidak menutup aurat.
KLIK UNTUK BESARKAN IMEJ
Dalam kenyataannya juga Abby mengkritik pihak media yang menayangkan sukarelawan atau mangsa banjir yang tidak menutup aurat. Tindakan Abby ini mendapat kritikan sumber kami yang enggan dinamakan. Katanya:
Bro, ustazah express Ni bru blik umrah, sesuke hati nk mngata org2 yg bntu banjir..Who’s she to judge people – die rase die Mmg dh confirm ahli syurga agaknya.
Memang mengagumkan keprihatinan Abby terhadap aurat, rasanya sudah berkali-kali dia memberikan komen tentang aurat sebelum ini.
Apa yang dikatakan mungkin ada betulnya tetapi tidak dinafikan, cara tegurannya disampaikan mungkin menyakitkan hati pelbagai pihak. 

Maklumlah dalam keadaan bencana seperti banjir, sukarelawan mungkin tidak dapat memberi perhatian sepenuhnya jika ada aurat yang terselak kerana sibuk menolong mangsa banjir dan pihak media pula perlu melapor berita kerana orang ramai ingin tahu dan memberi bantuan. - BeautyfulNara
PS: Orang dah datang tolong pun, Si Ostazah Pening tu nak bising jugak ke? Kalau orang tak datang tolong pun dia bising jugak. Yang dia sendiri pun batang hidung pun tak nampak. Pegi umrah sangat katanya.

Buat orang macam Si Gundik Kit Siang tu, jangan cepat sangat melatah dengan apa yang diperkatakan oleh Si Ostazah Express ni. Mulut dia memang macam longkang,

Dia memang mudah sangat meroyan tak tentu arah. Lain kali, boleh la Si Ostazah Express tu tarbiyahkan Si Gundik Kit Siang tu ye, suruh dia tutup aurat sepanjang masa. Jangan setakat pandai cakap je!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. A'ah. Kalo nak tegur tu elok2 la. MENTERI AGAMA pon tak tegur bini PM dan bini bini menteri lain sebab tak tutup aurat. Lagi satu kite ni dah confirm ke masuk syurga? Sedap2 mulut bagi gelaran yang tak elok pada orang lain? Sanggup ke nak mintak maaf nanti? Ajal kita tak tau bila.

    BalasPadam
  2. Betul ape teguran Abby!! Tentang aurat!! Ni bukan kes dia baru balik umrah ke ape! Seperti kita maklum, wanita yang berkunjung ke Kelantan di kenakan menutup aurat, memakai tudung di kepala. Jadi memang kena lah teguran Abby tu.
    Niat amoi ni nak membantu mangsa banjir memang baik tetapi aurat kena jaga jugak! Lihat pada gambar, si amoi ni pakai baju warna hijau warna terang, bila dah basah semuanya berbekas, silap2 lelaki kat sana yg menerima bantuan dapat dosa, sbb melihat wanita tidak menutup aurat..

    BalasPadam
  3. Tajuk2 kt blog ko ni macam orang xsekolah..xde moral..tolonglah...jaga sikit bahasa..akhirat nanti ko nk jawab ape?kalo ko copy paste pn tukar la tajuk dulu...aku xsebelah mana2 pihak..tapi sebelum tidur mlm ni ko pkr2 kn la...Bahasa menunjukkan Bangsa...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping