Ahad, Januari 11, 2015

Si Ketum ni pun masih tolak perlaksanaan Hudud!!!
Sudah sekian lama PAS telah didakwa sengaja mempergunakan isu perlaksanaan Hukum Hudud sebagai 'Alat Politik' dalam mendapatkan sokongan dari dari kalangan orang Melayu.

Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs sejak akhir - akhir ini. Namun perkara itu kerap kali dinafikan oleh kepimpinan PAS yang tetap mahu melaksanakan Hukum tersebut secara terbuka.

Jelas, PAS masih GAGAL untuk menjelaskan kepada rakyat mengenai isu perlaksanaan Hukum tersebut bagi menepis segala persoalan yang dibangkitkan selama hari ini oleh DAPigs.

Sepertimana yang dijelaskan oleh seorang penganalisis Undang - Undang, perlaksanaan Hukum Hudud itu tidak boleh dijadikan sebahagian dari strategi Politik PAS untuk mendapatkan sokongan.
"Saya tidak fikir ini adalah satu langkah untuk mendapatkan keuntungan politik sebab kita tidak boleh bergantung atau memperjudikan reputasi undang-undang Islam kalau hanya kedudukan politik. 
"Mungkin orang politik akan marah dengan kenyataan ini tetapi hudud ini diperkenalkan di atas tiket ceramah-ceramah politik. Bahkan di luar Kelantan itulah perkaranya, hanya PAS yang nak buat hudud," katanya kepada Antarapos ketika ditemubual. 
Persoalannya, kenapa perkara ini masih berlaku? Kenapa orang yang berada diluar PAS masih terus memandang skeptikal terhadap keikhlasan PAS untuk melaksanakan Hukum tersebut?

Sebabnya mudah. Ada segelintir pemimpin dikalangan PAS itu sendiri yang turut mengecam perlaksaan hukum tersebut secara terbuka dan dilihat membelakangkan perjuangan parti.

Mereka yang terlibat bukan sahaja tidak membantu, malah mereka pulak yang memburukkan lagi keadaan serta menguatkan lagi dakwaan yang dibuat oleh pihak - pihak luar.

Tapi IRONIKnya, mereka ini juga yang seringkali memperlihatkan sifat MUNAFIK mereka apabila berdiri diatas pentas ceramah dan bercerita bab perlaksanaan Hukum Hudud ni.

Diatas pentas - pentas ceramah, diorang jugak yang mencanangkan kepada rakyat, kononnya pihak Kerajaan yang sengaja menghalang usaha PAS untuk melaksanakan Hukum tersebut.

Apa yang jelas, PAS bukan sahaja GAGAL untuk menjelaskan Hukum Hudud ini kepada rakyat. tetapi juga dikalangan pemimpin - pemimpin parti itu sendiri. Maka, jangan la diorang meroyan tak tentu arah dan nak salahkan orang lain pulak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Ada org nk buat.
    Ada org sokong org lain buat.
    Ada org xnk buat.
    Ada org larang org lain buat.
    Ada org x amik kisah apa nk buat.

    Which one are you? Balasan setimpal menanti anda. Motif kita serah pd Allah Taala.

    BalasPadam
  2. PAS munafik...
    Lebih bahaya dr DAP kafir

    BalasPadam
  3. Pas sebenarnya parti syok sendiri, lebih kuah dari sudu. hakikatnya tidak tahu mengtadbir dan mengurus, banyak berceramah dari melakukan kerja, menang sorak kampung tergadai agama kemana rakyat kemana, yang kenyang tok tok adun dan parlimen yang di lantik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping