Jumaat, Mac 20, 2015

Hehehe!!! Kelakar pun ada juga bila membaca kenyataan yang dibuat oleh Si Hadi Awang ni. Memang kalau siapa yang baca tu tak tahan kena sindir, mau ada yang panas punggung dibuatnya.

Jika selama hari ini, puak - puak DAPigs tu bukan main lantang lagi mendesak supaya PAS meninggalkan Pakatan Haramjadah tu dengan alasan kerana parti itu enggan mengikut arahan mereka.

Malah puak - puak DAPigs itu juga turut melabelkan PAS sebagai sebuah parti yang "Khianat", "Suka Menipu" dan "Tidak Jujur" dengan rakan - rakan lain didalam Pakatan.

Semuanya hanya kerana puak - puak PAS tu nak melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan mengakibatkan puak - puak DAPigs tu mula hilang akal yang waras serta membuat desakan tersebut.

Puas la diorang meroyan setiap hari dengan pelbagai ancaman untuk menyingkirkan PAS dari dalam Pakatan termasuk memutuskan hubungan kerjasama dengan PAS dipelbagai peringkat.

Tapi, ternyata ianya tidak sedikit pun tidak membuatkan puak - puak PAS tu melatah dan menyerang tindakan DAPigs tu secara terang - terangan. Sebaliknya, mereka hanya sekadar dimalukan.

Hari ini, Si Hadi Awang tu keluarkan kenyataan bahawa PAS masih lagi bersama dengan Pakatan Haramjadah tu walaupun desakan serta kritikan hebat dilemparkan kepada mereka.
MARANG - Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata sehingga kini Pas masih lagi bersama dengan Pakatan Rakyat dan tindakan menentang yang diterima berhubung rang undang-undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) adalah perkara biasa dalam amalan demokrasi. 
"Kerjasama dalam Pakatan Rakyat tidak melibatkan dasar parti. Kami tidak menyentuh agama dan hak mereka, jadi mereka juga tidak sepatutnya menyentuh agama kita. 

"Apa yang penting adalah kami mengemukakan (rang undang-undang hudud) itu secara demokratik melalui sidang Dun Kelantan dan melakukan pembentangan kepada umum dalam seminar yang melibatkan semua," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Ijtima' Antarabangsa Perpaduan Ummah kali ke-3 di sini hari ini.
Walaupun dari satu sudut kita lihat tindakan Si Hadi Awang tu seolah - olah macam orang yang "Hidungnya Tak Mancung, Pipinya Tersorong - Sorong". Tapi sebenarnya dia hanya menyindir puak - puak DAPigs tu.

Namun, untuk memperlihatkan bahawa PAS mempunyai maruah serta kredibiliti yang tinggi, maka parti itu sendiri perlu ambik tindakan dan keluar dari Pakatan. Untuk apa lagi diorang terus kekal menjadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan Haramjadah tu!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Sayangnya hadi pada pakatan..berpisah jangan walau dibenci..parti kafir didulukan umno mengapa tak boleh bekerjasama..lebih kafir ke dari dap..kalau tamak nak perintah tu jangan nak berselindung..tak guna umno berbaik dengan parti musuh..

    BalasPadam
  2. Semoga Allah bukakan hijab agar hj Hadi kenal dap adalah kafir laknatullah

    BalasPadam
  3. hj hadi cuma berani cakap bila depan melayu dan salahkan umno sahaja. depan dap dan pkr kepala diapon hilang kena kepit ketiak busuk masam bacin guan eng dan anuar.

    sudahlah hadi, kalau dia ada telor bolihlah cakap dan sanggah orang kafir dan munafik yang dia kongsi kuasa sekarang. aku nak tenguk kebolihan dia bentang dan jawap persoalan HUDUD yang kena bentang diparlimen nanti, jangan malukan umat islam dimata orang kapir, pencen lah dari politik, kerana berpolitik pon tak berjaya menaikan islam dinegara ini...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping