Jumaat, Mac 27, 2015

Makin meroyan la penentang dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu dibuatnya bila diorang baca kenyataan yang dikeluarkan dibawah ni. Mau ada yang berguling atas jalan raya.

Selama hari ini, diorang memang cukup Jijik dan Alergik bila mendengar cerita orang UMNO menyokong isu perlaksanaan Hukum Hudud yang diperjuangkan oleh PAS Kelantan.

Semuanya kerana isu itu dilihat mampu mendekatkan orang UMNO dan PAS yang seterusnya membawa ke arah Perpaduan Ummah diantara umat Islam di Malaysia pada ketika ini.

Jadi, tak heran la jika ada dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang akan meroyan tak tentu arah bila UMNO puji keikhlasan PAS memperjuangkan agenda parti mereka. Nak pulak dikalangan puak - puak Pencinta DAPigs dalam PAS sendiri!!!
KUALA TERENGGANU – Kesungguhan Pas membawa hudud ke Parlimen sehingga sanggup menerima tekanan dan penolakan daripada rakan PR sendiri memperlihatkan keikhlasan parti itu terhadap pelaksanaan undang-undang Islam di Kelantan.

Naib Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu, Badrol Hisham Zaki berkata, keadaan itu telah mengubah persepsi segelintir pihak bahawa Pas hanya berpolitik memandangkan isu tersebut sebelum ini hanya dilaungkan Pas dan dilihat hanya taktik mendapat undi rakyat menjelang pilihan raya umum.

Dalam masa sama, beliau turut menolak pandangan segelintir pihak yang anggap Umno sebagai mahu mendapatkan undi rakyat apabila kesemua adunnya di Kelantan sokong pelaksanaan hudud.

“Pas tidak berpolitik dan BN juga tidak berpolitik dalam isu ini. (Melalui perkembangan itu) saya cukup yakin dan percaya pelaksanaan boleh dilakukan dan rakyat Kelantan boleh terima hudud ini.

“Apa yang penting, hukum ini sudah ada dan untuk apa kita takwil lagi. Saya lihat Pas betul-betul ingin laksanakan hudud di Kelantan. Dalam Sidang Dun, ahli Dun Bn juga tidak menentang,” katanya.


Beliau turut menyokong penuh pelaksanaan hudud yang termaktub dalam perundangan Islam dan turut mengalu-alukan sekiranya Kerajaan Terengganu juga mahu mengikut langkah sama.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping