Jumaat, Julai 31, 2020

Bunyi macam tak masuk akal. Tapi hakikatnya, itulah yang sedang berlaku di Sabah pada ketika ini. Shafiee dakwa Musa Aman sedang merampas hak rakyat Sabah dengan membeli beberapa orang ADUN dengan niat mahu meruntuhkan Kerajaan pimpinannya.

Tapi Shafiee sedikit pun tidak rasa bersalah apabila dia juga telah mengambil langkah yang sama sejurus selepas Pilihan Raya Umum yang lalu. Pada ketika itu, banyak cara dilakukan. Bukan setakat dibeli sahaja ADUN Sabah tu. Tapi mereka juga turut diugut.

Realitinya rakyat Sabah juga sama seperti rakyat di Semenanjung. Mereka juga sudah muak dengan permainan Politik yang dipamerkan oleh pemimpin diperingkat atasan. Tapi, perkara itu pun tidak diakui oleh Shafiee. Dia dakwa itu hanya spekulasi semata - mata.

Jika benar ia hanya spekulasi, kenapa parti pimpinan Shafiee KALAH dalam Pilihan Raya Kecil Kimanis sebelum ini? Tidakkah keadaan itu membuktikan bahawa rakyat Sabah sudah tidak lagi percaya dengan kepimpinan yang diterajuinya?

Masa Shafiee berusaha nak merampas Sabah sebelum ini, alasan yang digunakan ialah Sabah tidak mungkin dapat sehaluan dengan Rejim Pakatan Hancing sekiranya mereka masih kekal menyokong Barisan Nasional pimpinan Musa Aman.

Dengan alasan sebegitu yang membuatkan ramai ADUN terpengaruh dan ada juga dikalangan mereka yang melompar keluar parti. Kebanyakkannya bimbang nama akan dipanggil mengadap SPRM dan kemungkinan hilang jawatan sebagai ADUN.

Tapi dalam situasi sekarang, ADUN yang tampil memberi sokongan kepada Musa Aman memberikan justifikasi yang sama. Sekali lagi Shafiee cuba menafikan spekulasi tersebut dan mendakwa usaha yang dijalankan adalah dengan membeli ADUN tersebut.

Inilah dilema seorang Perompak apabila hasil rompakan dia dirompak oleh oleh lain. Nak bagi alasan kononnya tindakan yang dibuat selama hari ini adalah untuk rakyat. Tapi apabila keadaan tidak menyebelahi dia, banyak pulak alasan lain yang diberikan. Dasar manusia tak sedar diri sungguh!!!

PS: Yang paling untung dalam situasi sekarang ialah PKR. Hari tu nama Shafiee menjadi sebutan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan. Tapi hari ini, peluang Anwar kembali cerah. Yang hilang kemaluan sudah pastinya Tun Mahathir yang mencalonkan Shafiee sebelum ini!!!

0 comments:

Catat Komen

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping