Isnin, Ogos 03, 2015

Hanya itu sahaja kesimpulan mudah yang boleh kita buat selepas kita membaca kenyataan yang dibuat oleh Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni. Jadi, buat apa kita nak heran sangat?

Sedangkan pada ketika ini, Geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu lebih cenderung untuk akur dengan kehendak puak - puak DAPigs, maka apa perlunya diorang nak takut dengan amaran Hadi Awang lagi?

Walhal, tindakan diorang menubuhkan Geng Haprak Baru itu sendiri pun dah dilihat sebagai satu retiliasi terbuka terhadap kepimpinan PAS Pusat yang diketuai oleh Hadi Awang.

Jadi, memang tak pelik la kalau Si Mat Sabu ni sanggup engkar dan tidak mengendahkan amaran yang dikeluarkan oleh Hadi Awang untuk mengambil tindakan disiplin terhadap mereka yang terlibat.

Cuma yang menjadi persoalan sekarang, kenapa Si Hadi Awang tu hanya sekadar memberi amaran je pada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni dan tidak mengambil tindakan terus?

Kenapa kepimpinan PAS Pusat masih lagi tidak mengenaikan sebarang tindakan disiplin yang tegas terhadap mereka yang telah mengkhianati perjuangan parti secara terang - terangan ni?

Sepatutnya, sejak dari awal - awal lagi keahlian dikalangan mereka yang terlibat menjadi Pengkhianat ini perlu dilucutkan supaya ianya dapat menjadi pengajaran kepada ahli - ahli yang lain.

Dek kerana keengganan PAS Pusat mengambil tindakan seperti itulah yang membuatkan Geng Haprak Baru merasakan diri mereka 'Untouchable' dan membenarkan mereka buat sesuka hati.

Sekarang sudah terbukti bahawa diorang ni memang dari kalangan Pengkhianat yang telah membelakangkan dasar perjuangan PAS dan lebih rela menjadi Barua puak - puak DAPigs. Jadi, PAS tunggu apa lagi? Baik buang je diorang ni. Biar diorang merempat kat tepi longkang!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. membabikan orang kang kita sendiri jadi babi plak,

    BalasPadam
  2. Mat Sabu bukan budak kecik nak ditegur begitu, tetapi matlamat dan tujuan beliau untuk menarik seramai mungkin anak-anak muda untuk bersetuju dengan cara pemikiran bankrupt beliau memang merbahaya dan tidak bolih dipandang ringan.

    Walau bagaimana Malaysia adalah Negara demokrasi dan rakyat bebas untuk memilih ideoloji apa yang mereka fikir baik. Walaubagaimana pun eloklah “verify” beberapa crucial point yang mungkin anda semua sudah terlepas pandang. Olih itu sebelum anak-nak muda Melayu menyokong parti “Islam” ala Mat Sabu ini eloklah tanyakan beliau dengan beberapa soalan seperti di bawah ini:

    1. Semasa isu pihak gereja Evangelist yg di sokong DAP mensyirikkan Kalimah Allah di dalam kitab Bible modified bahasa Melayu, beliau dilihat sebagai tidak membantah tindakan biadap pihak gereja dan DAP. Apakah beliau masih merestui tindakan pihak gereja dan pemimpin DAP untuk mensyirkkan kalimah ALLAH itu?

    2. Semasa PAS mengistiharkan untuk melaksanakan Hudud, Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS kelihatan sangat bersetuju dengan saranan pemimpin DAP Lim Kit Siang semasa beliau memberi ceramah di sebuah Masjid Kota Bharu tidak berapa lama dahulu. Apakah beliau masih sependapat dengan DAP bahawa Hudud memang tidak sesuai untuk Negara ini?

    3. Sekirannya jawapan kepada kedua-dua soalan di atas adalah Mat Sabu memang ya Mat Sabu memang sependapat dengan DAP maka kita ingin bertanya ugama Islam apa kah yang ingin parti baru Mat Sabu ini sedang perjuangkan?

    4. Boleh kah kita umat Islam terima “perjuangan” yang parti baru yang Mat Sabu ingin war-warkan? Sebabnya pada soalan 1 sekiranya benar Mat Sabu merestui tindakan biadap pihak gereja bererti beliau tak kisah pihak gereja “down grade” ALLAH kepada status haiwan dan manusia. Tidak kah pihak gereja Keristian memang mengakui bahawa Tuhan biblical mereka yang tidak bernama itu ada anak? Kalau tuan-tuan boleh bersetuju dengan tindakan yang jelas SYIRIK ini maka yg menyokong akan berdepan dengan murka ALLAH seperti yang ALLAH sudah NYATAKAN lebih 1400 tahun dahulu didalam Al Quran surah Maryam ayat 88 – 92.

    5. Sekiranya Mat Sabu memang sependapat dengan Lim Kit Siang tentang HUDUD ini bererti Kit Siang lebih mengetahui daripada ALLAH ta’ala sendiri.

    6. Gabungan kepada persetujuan bagi soalan 1 & 2 memang boleh mengundang dosa syirik rupa-rupanya. Dosa SYIRIK memang kategori “HEAVY DUTY” sebab ternyata didalam Al Quran dosa itu memang ultimate. Sila fahami makna kepada firman ALLAH didalam surah An Nisa ayat 48 ini “Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar”.

    So parti Islam apa yang Mat Sabu cuba nak bawak ni? Sebab ternyata mereka yang bakal menyokong parti baru Mat Sabu memang bukan calang-calang orang sebab mereka rela melakukan pengorbanan yang terlalu besar untuk memperjudikan kehidupan akhirat mereka bagi membolehkan orang seperti Mat Sabu dan pemimpin yang seangkatan dengan mereka untuk mendapat kuasa politik. Fikir-fikirkan lah .

    BalasPadam
  3. Haprak punya Mat Sabu, pemecah belah bangsa Melayu.

    BalasPadam
  4. berprangska baik hadi pada kabinet baru pun lebeh kurang ngan pada matsabu he he...cuma tak sangka lak orang yang dah berkarat hijau oleh tarbiah pas merapu2 cam tu?
    merapu2 dlm erti kata cacing jolok mata!

    ....masukkan aku,kegolongan yang sedikit...

    BalasPadam
  5. mat sabu memang bermuka2,dengan dap buang lebai p ceramah bukan ceramahlah tak layak nak guna ceramah untuk sabu p berpolitik dengan melayu pakai lebai kononnya ..... fahamlah sendiri.tak payah pakai lebai la mat sabu ooooi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping