Isnin, September 07, 2015

Heh! Nampak gayanya, Si Menteri Besar Cap Ayam ni semakin hari semakin menggelupor tak tentu arah. Nak pulak sejak akhir - akhir ni banyak skandal dia didedahkan kepada umum.

Maka makin bertambah menggelabah la dia dibuatnya. Jika sebelum ini, Si Menteri Besar Cap Ayam tu telah diselubungi dengan isu pembinaan Datum Jelatek yang dibantah penduduk.

Kemudian timbul pulak isu mengenai pengurusan bekalan air yang masih lagi GAGAL untuk diselesaikan oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu. Lepas tu, timbul pulak isu berkaitan dengan DEIG.

Isu berhubung penubuhan syarikat bermodalkan RM 2 ringgit dan Dana Rakyat berjumlah RM 30 billion tu masih belum dapat diselesaikan oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri.

Sekarang, terpaksa pulak dia berdepan dengan masalah sokongan dari kalangan ahli - ahli serta wakil rakyat dari PAS bagi mengekalkan kedudukan dia sebagai Menteri Besar pada ketika ini.

Sesungguhnya, umum mengetahui bahawa Si Menteri Besar Cap Ayam tu dapat merampas kerusi tersebut dari Presiden PKR sebelum ini adalah hasil sokongan kepimpinan PAS sendiri.

Tanpa sokongan PAS yang mencadangkan nama dia sebagai Menteri Besar, jangan mimpi la Si Menteri Besar Cap Ayam tu dapat menduduki kerusi pemerintahan Rejim Pakatan tu di Selangor.

Sudah la perbalahan diantara puak - puak DAPigs dan PAS membuatkan Si Menteri Besar Cap Ayam tu tersepit ditengah - tengah serta menerima tekanan dari kedua - dua belah pihak yang bertelagah.

Sekarang, dia terpaksa pulak mengekalkan sokongan PAS agar tidak dilihat sebagai Pengkhianat. Maka sebab itulah Si Menteri Besar Cap Ayam tu terpaksa merayu dengan pihak PAS.

Walhal, Si Menteri Besar Cap Ayam tu bukan tak tau. DAPigs dan GHB pimpinan Si Mat Sabu tu tidak menerima penyertaan PAS dalam Pakatan Haramjadah yang bakal dibentuk kelak.

Maka kesimpulannya, tindakan Si Menteri Besar Cap Ayam tu membuat 'tawaran' kepada PAS untuk menyertai Pakatan 2.0 adalah demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Bukannya dia nak menghormati PAS sangat pun!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping