Ahad, September 06, 2015

Hebat!!! Bila bab mentafsir perkara yang HARAM disisi hukum syarak menjadi perkara yang HALAL ni, memang kita tak boleh lawan la dengan Geng Haprak Baru ni. Diorang ni lagi hebat.

Malah lebih hebat dari Si Harun Din selaku Mursyidul Am PAS atau mana - mana Ulama yang ada didalam dunia ni sekali pun. TAPI, itu pun demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Dek kerana terdesak nak menghalalkan tindakan mereka menjadi Pengkhianat kepada perjanjian yang telah dilakukan sebelum ini, maka macam - macam la alasan yang dikeluarkan.

Malah sampai sanggup diorang membuat tafsiran bahawa setiap Muslim tu boleh memungkiri janji yang dibuat demi semata - mata untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Walhal, sudah termaktub dalam Hukum Syarak yang jelas menegaskan bahawa salah satu sifat - sifat orang yang MUNAFIK ialah mereka yang memungkiri janji yang mereka sendiri lakukan.

Bagi la alasan macam mana sekali pun, namun ianya tetap ditolak oleh Hukum Syarak. Takkan itu pun puak - puak Geng Haprak Baru ni tak faham? Atau, mereka sengaja buat - buat tak faham?

Malahan didalam Al-Qur'an juga telah diterangkan mengenai sumpah janji yang telah dibuat dan terutamanya ditujukan kepada mereka yang sengaja lakukannya untuk tujuan menipu.
"Dan janganlah kamu jadikan sumpah - sumpahmu sebagai alat penipu di antaramu, yang menyebabkan tergelincir kaki sesudah kokoh tegaknya, dan kamu rasakan kemelaratan karena kamu menghalangi dari jalan Allah; dan bagimu azab yang besar." - Surah An Nahl, Ayat 94
Nah! Mungkin Si Meriah Kari tu boleh rujuk maksud ayat tersebut dengan Si Khalid Samad memandangkan Si Khalid Samad tu sekarang ni dah pandai baca Al-Qur'an. Jangan dia setakat pandai baca ayat yang menguntungkan kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Borang untuk daftar jadi cina buta dah cetak ke belum? Cpt2 seblum habis....hehehe

    BalasPadam
  2. Berhati2 lah dengan kalam dari mulut perempuan bertudung seperti ini...

    BalasPadam
  3. Ketuanya pun Mat Syabu patutlah 3suku....demi kepentingan politik murahan jd Munafik pun baik juga??,dunia2 apa nk jadi....

    Ingatkan bila duk dlm parti Pas bertambah iman di dada rupanya bertambah jahil dan bodoh,....nmpk sngt politik lebih penting dr agama....agama jd modal tuk politik munafik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping