Khamis, Oktober 08, 2015

Huh! Tak heran la kalau Si Tony Puaka tu berlagak tak tentu arah masa dia menyampaikan ucapan dalam satu majlis makan malam yang dianjurkan oleh puak - puak Pengkhianat tu baru - baru ni.

Tak pelik la kalau Si Tony Puaka tu dengan penuh rasa bongkaknya membuat dakwaan bahawa Rejim PAS Kelantan sekarang ni dah mula kehilangan sokongan dari kalangan rakyat.


Rupanya, ada udang disebalik batu. Ada lagi Pengkhianatan yang sedang direncanakan oleh puak - puak Haramjadah tu rupanya. Tapi persoalannya sama ada diorang berani atau pun tidak je.

Dengar kata, suasana Politik di Negeri Kelantan pada ketika ini sedang bergolak dan menjadi 'Panas' apabila khabar angin mendakwa kononnya ada 10 orang wakil rakyat PAS akan keluar parti.

Khabar angin tu mula menjadi topik perbualan apabila penubuhan parti Pengkhianat tu diumumkan pada 31 Ogos yang lalu dan menjadi bahan jajaan Pengerusi Pengkhianat tu di Kelantan.

Walaupun khabar angin itu dinafikan oleh Naib Presiden PAS merangkap Timbalan Menteri Besar Kelantan, namun kebarangkalian wujudnya isu itu tetap menjadi topik yang cukup hangat.

Tetapi menurut kata seorang penganalisis Politik, perkara itu kemungkinan akan terbantut ekoran lafaz sumpah Bai'ah yang telah dibuat oleh mereka sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Ini kerana hampir keseluruhan alim ulama, termasuk Mufti serta Ketua Hakim Mahkamah Syarie Kelantan menganggap lafaz taklik dalam sumpah Bai'ah itu adalah sah disisi undang - undang.
"Sebaliknya, wakil rakyat Pas Kelantan yang keluar daripada Pas inilah yang akan terancam kerana besar kemungkinan mereka tidak lagi akan diterima oleh rakyat Kelantan jika mereka bertanding di atas tiket parti lain dalam pilihan raya umum akan datang.


"Jika wakil rakyat Pas Kelantan tetap keluar daripada Pas di sebalik bai'ah mereka ini, maka sudah tentu mereka akan menghadapi tekanan daripada masyarakat setempat," katanya ketika ditemui Bernama di sini, baru-baru ini.
Dalam erti kata lain, sekiranya 10 orang wakil rakyat tu tetap berdegil juga, bukan setakat diorang akan hilang kepercayaan dari kalangan rakyat. Bahkan diorang juga bakal kehilangan isteri masing - masing!!! Puas pulak diorang nak kena cari 'Cina Buta'!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Takpa jadi janda janji kayu balak jangan lupe. Piz janji bai bai manco mat pakistan jual karpet. Amanah akan tawan kelantan insakalaa. Pengorbanan kak wan adik izah akan terbalas alhamdulilah syukur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Geli hati baca kenyataan kamu. Cerita lucu malam Jumaat.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping