Sabtu, Oktober 10, 2015

Itu je harga maruah orang Melayu yang dimaki secara terang - terangan orang dua orang budak DAPigs sebelum ini. Adakah dengan memberikan mereka RM 200, dah cukup untuk diorang tutup mulut?

Mereka yang terlibat dalam kejadian itu bukan sahaja dihina oleh dua orang budak DAPigs tu. Tetapi mereka juga turut dimaki hamun secara terbuka dan digelar sebagai 'Anjing' dikhalayak ramai.

Dengar kata, selepas kejadian tersebut berlaku, mereka yang terlibat telah membuat laporan Polis dan dua orang budak DAPigs tu telah ditahan. Tapi kemudian, laporan tersebut telah ditarik semula.

Ada yang kata, laporan tersebut ditarik balik kerana mereka yang terlibat telah mendapat tekanan dari pihak atasan dan sebagai ganti, mereka diberikan ganjaran sebanyak RM 200 setiap seorang.

Hebat kan? Begitu murahnya puak - puak DAPigs tu menilai harga diri dan maruah mereka yang menjalankan tugas dengan jujur dan ikhlas. Demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri, apa pun diorang sanggup buat. Termasuk memberikan ganjaran sedemikian!!!
Georgetown: Tiga penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) yang dimaki oleh pesalah trafik di Lebuh Campbell menerima insentif RM200 seorang. 
Ia bagi menghargai tindakan mereka yang menjalankan tugas dengan profesional walaupun berdepan dengan situasi tegang. 
Mengulas mengenainya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, apa yang ditunjukkan penguatkuasa berkenaan menjadi contoh. 
“Saya harap sikap mereka ini dicontohi oleh semua orang dan kita tidak patut memarahi penguatkuasa kerana mereka hanyalah menjalankan tugas. 
“Kepada semua penduduk negeri ini yang berasa tidak berpuas hati dengan tindakan MBPP mengunci kereta mereka, bolehlah ke pejabat MBPP untuk membuat aduan mahupun laporan. 

“Insiden itu harus dijadikan pengajaran kepada semua pihak dan diharap orang awam tidak mengeluarkan kata-kata kesat memarahi penguatkuasa,” katanya pada sidang media di Komtar, lapor Harian Metro.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Sori bro dua orang lelaki cina yang memaki hamun anggota MPPP telah ditahan polis hari ini dan akan didakwa kerana cukup bukti ini menurut KPD bahagian timur laut , imbohan di beri adalah sebagai motivasi kerana anggota tersebut menjalankan tugas dengan tabah.

    BalasPadam
  2. aku kompius pasai banyak sangat berita. Yang 2 orang cina tu kena hadap mahkamah atau koutim kat luar?

    BalasPadam
  3. betul ke melayu bolih dibeli dengan harga murah?

    BalasPadam
  4. Melayu sudah kehilangan maruah.........

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping