Sabtu, Oktober 10, 2015

Heh! Nampak gayanya Si Apek Kit Siang tu sudah bertemu 'Buku Dengan Ruas' apabila dicabar untuk memeluk agama Islam ekoran kritikan yang selama ini dilemparkan terhadap Islam.

Jika sebelum ini, Si Mat Sabu tu pernah membuat pengakuan bahawa anak kepada Si Apek Kit Siang tu bersedia untuk memeluk agama Islam. Tetapi hanya selepas ayah dia tiada di dunia.

Tapi ternyata semua itu hanya sekadar propaganda murahan yang menjadi jajaan puak - puak DAPigs tu bagi meraih sokongan serta memperdaya orang Islam bagi mendapatkan undi dari mereka.

Sekarang, giliran Si Apek Kit Siang tu pulak dicabar untuk memeluk agama Islam oleh sekumpulan anak muda dari Skuad Mubaligh Malaysia. Cabaran itu dibuat melalui laman media sosial.

Menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman YouTube itu, skuad tersebut mengajak supaya tokoh politik veteran itu memperjuangkan hak rakyat melalui dengan menjadi muslim.

Skuad Mubaligh dalam rakaman berkenaan juga menyatakan kesediaan mereka untuk membantu dan memberi penjelasan kepada Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengenai sebab kenapa beliau perlu menjadi muslim.
“Kami cabar anda (Kit Siang) untuk buktikan bahawa agama Islam bukan agama terbaik. Kami cabar anda untuk buktikan bahawa agama Islam adalah bukan agama anda.
“Tetapi jika anda merasakan untuk melakukannya (cabaran), maka bersedia untuk memeluk Islam atau ya, bersedia menjadi muslim kerana Tuhan sayangkan Kit Siang sebagai seorang muslim,” kata individu dalam rakaman tersebut.
Antara yang terlibat dalam rakaman tersebut adalah Presiden Skuad Mubaligh Malaysia, Zamri Vinoth; Pengerusi Skuad Mubaligh Selangor, Xifu Naser dan Timbalan Pengerusi Skuad Mubaligh, Ahmad Farooqi.

Selain itu, rakaman yang dimuat naik pada 6 oktober lalu itu turut menampilkan beberapa mualaf antaranya aktivis sosial, Yan Boon Keong; aktivis badan bukan kerajaan (NGO), Azran Chan dan seorang wanita Islam berbangsa Melayu, Hasya.

Rata-rata individu yang terlibat dalam rakaman tersebut menjemput Kit Siang untuk menemui mereka, selain turut berkongsi pengalaman sebagai individu yang bergelar muslim.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Jusof siang eng bin abdullah nama islam kid siang. Cucu jusof siang nama nak tau tak, LIM KID NIGHT , cucu jusof siang kawin dengan orang habshi negeri arab, sapa kata kit siang tak masuk islam. Nama pet kucing jantan lim kid night nak tau tak, AJIS. Caya tak caya jeee

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping