Isnin, Oktober 12, 2015

Ekoran sidang media tergempar yang diketuai oleh Tun Mahathir hari ini, ternyata banyak persepsi diterima dari kalangan rakyat khususnya pengguna - pengguna di laman media sosial.

Malah pelbagai spekulasi positif dan negatif diterima dari kalangan mereka yang memberikan pandangan terhadap sidang media yang turut dibarisi kepimpinan UMNO itu tengahari tadi.

Ada yang mendakwa tindakan mereka yang terlibat dalam sidang media itu dilihat sebagai agenda 'terdesak' mahu menjatuhkan Kerajaan yang dipimpin oleh YAB Perdana Menteri pada ketika ini.

Tak kurang juga yang menyifatkan tindakan mereka sebagai satu retaliasi terhadap kekecewaan sesetengah pihak yang tidak mendapat kuasa dan digugurkan dari jawatan masing - masing.

Bahkan, ada juga dikalangan pengguna media sosial yang mendakwa, sidang media tersebut diadakan bagi membela kroni untuk mengelakkan mereka yang terlibat dari membocorkan rahsia.

Selain itu, rata - rata pengamal media sosial juga turut memberikan pandangan negatif terhadap kepimpinan UMNO yang terlibat dan melabelkan mereka sebagai 'Pengkhianat' parti.

Disatu pihak pulak, ramai juga yang menyatakan bahawa tindakan Tun mengetuai sidang media tersebut sebagai satu langkah Berani demi menegakkan kebenaran disebalik isu 1MDB.

Ada juga yang memuji tindakan pemimpin - pemimpin UMNO yang terlibat yang dilihat berani tampil ke hadapan mendedahkan kepincangan yang berlaku dalam Kerajaan pada ketika ini.

Pokok pangkalnya, sidang media yang diadakan pada tengahari tadi wajar dianggap sebagai 'Serangan Terakhir' dari pihak Tun Mahathir terhadap kepimpinan Kerajaan yang diterajui oleh YAB Perdana Menteri.

Dan kesimpulan mudahnya, takde satu pun pandangan atau persepsi yang dibuat dan diberikan mampu untuk mengukuhkan kembali keyakinan rakyat terhadap kepimpinan UMNO. 

Dalam erti kata lainnya, tak kira la sama ada mereka menyokong Tun atau pun Perdana Menteri. Dua - dua pihak hanya sekadar merosakkan UMNO. Jadi, siap sedia la untuk terima kepimpinan Pakatan Haramjadah yang dikelapai oleh DAPigs tu tak lama lagi!!!
Categories:

10 ulasan:

  1. aku akan tetap sokong Najib selagi puak2 yg menyalak ni keluarkan bukti..jgn takut post kan bukti kat mana2 dlm media internet..berenti guna kedudukan utk menyalak org lain salah..buktikan dgn segala bukti yg ada..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sejak bila Najib dah bertukar jadi anjing ? wof...wof...

      Padam
  2. Kenapa speaker parlimen boleh menghalang 'no confidence vote' ?

    Apa pon reason atau technically boleh... kerajaan Najib automatik sebagai kerajaan gila kuasa... automatik sebagai penakut dan pengecut...buktikan yang rakyat masih sokong... Itu saja yg UMNO perlu lakukan......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam mana nak cakap gila kuasa. Najib dah berkuasa. Yang gila kuasa adalah orang yang tak ada kuasa macam Mahathir, Muhyiddin dll itu yang gilakan kuasa.

      Padam
    2. Macam mana nak cakap gila kuasa. Najib dah berkuasa. Yang gila kuasa adalah orang yang tak ada kuasa macam Mahathir, Muhyiddin dll itu yang gilakan kuasa.

      Padam
    3. Nak takut apa???
      Nak lantik pm baru yg akan jadi keldai dan boneka mrk2 yg dah kaya dan mewah sejak era 22tahun mahdey.
      Pemilihan parti ada...berhemahlah
      Yang penting jangan jadi boneka kpd org yg gila kuasa dan kekayaan...

      Padam
  3. Gila kuasa? Maksud anda he is worst then tun m ketika tun m jadi pm?

    BalasPadam
  4. Salah tu, bukan terdesak, tetapi mendesak.

    BalasPadam
  5. Mahdey dh diberi banyak peluang utk menyalak dan dibiarkan menyalak dlm plbg versi salakan..hehehe.
    Klu kerajaan skrg takut dh lama mahdey disekat atau ditahan di bwh sosma.Mgkin atas faktor warga emas dan jasa yg pernah dia berikan...maka dia dibiarkan menyalak sesuka hati krn rakyat sedar dlm usia senja dia mgkin nyanyuk krn versi salakannya yg plbagai tanpa sebijik pon bukti yg nyata.Kesian, krn ingin sentiasa memewahkan konco2/kroni2 serta warisnya maka dia sungguh terdesak sehingga salah masuk kandang hanya nak jatuhkan pm.Jelas 1mdb adalah sekadar retorik palsu utk cubaan menguasai kuasa politik krn pm dan kabinetnya gagal jadi boneka mrk.Kegagalan tersebut menyebabkan impian serta lubuk2 emas mrk telah ditutup oleh kerajaan skrg.Maka mrk semakin terdesak dan meracau melolong dgn angkuh tanpa mencerminkan diri mrk terlebih dahulu.Lihatlah betapa angkuh mrk mengutuk, mengata dan membuat tohmahan seolah2 kunci pintu syurga berada di tangan mrk.Maaf kata...tun mahdey merasakan negara ini dimiliki olehnya dan beranggapan dia boleh lakukan semuanya dgn hanya memetik jari.Cukuplah tun...rakyat dah bosan dgn gelagat manusia yg gila dgn kuasa.Kroni dan waris dah mewah...cukuplah!!!!!

    BalasPadam
  6. Mereka ini kecewa kerana harapkan pagar, pagar makan padi...

    Mereka kena lawan group puaka !!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping