Jumaat, Disember 18, 2015

Kalau tak menipu, memang bukan PKR la namanya. Jadi, ilmu bab menipu ni memang WAJIB jika nak jadi pemimpin dikalangan puak - puak PKR tu. Maka, itu je la kerja diorang hari - hari.

Tapi yang macam GAMPANGnya, bila diorang KANTOI menipu, tak nak pulak diorang mengaku. Pandai pulak diorang nak tuduh orang lain dan mendakwa kononnya kenyataan diorang diputar belit.

Kali ini berkaitan dengan isu penambakkan tanah disekitar kawasan Permatang Damar Laut yang telah diluluskan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang pimpinan Si Tokong DAPigs tu sebelum ini.

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) hari ini menyangkal dakwaan tidak berasas ADUN Batu Maung (PKR) yang menyatakan cadangan projek penambakan laut itu disambut baik oleh komuniti nelayan pantai di kawasan itu.

Presidennya, S.M. Mohamed Idris berkata kebanyakan komuniti nelayan yang ditemui CAP menyuarakan kebimbangan serta bantahan mereka terhadap projek penambakan laut yang dilakukan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang. 

Dalam kenyataan hari ini, beliau berkata tinjauan CAP juga mendapati pelaksanaan projek ini bukan sahaja menyebabkan zon tangkapan nelayan pantai menjadi sempit, malah masalah pencemaran laut dan mendapan lumpur terpaksa mereka hadapi.

"Masalah ini berpunca daripada kegiatan penambakan laut, pemusnahan hutan paya bakau, pencemaran dari kilang dan kolam ternakan udang serta sisa lumpur dari tapak projek pembangunan," katanya.

Justeru, beliau menggesa kerajaan DAP Pulau Pinang supaya mengambil kira kesan buruk ke atas ekosistem alam sekitar dan kehidupan penduduk tempatan sebelum merancang sesuatu projek pembangunan yang dilihat lebih menguntungkan pemaju.

Pada 15 Disember lepas, Abdul Malik tanpa sebarang bukti telah mendakwa kerja-kerja tambakan laut di negeri ini diterima baik para nelayan sedangkan pada Ahad lalu kira-kira 1,500 nelayan mengadakan demonstrasi secara aman menentang cadangan penambakan laut di perairan Permatang Damar Laut, Teluk Kumbar dan Gertak Sanggul.

Maka dengan erti kata lainnya, kenyataan yang dibuat oleh Si ADUN PKR tu hanya sekadar dakwaan semata - mata. Semuanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar'. Dia menipu pun sebab nak mengampu puak - puak DAPigs!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping