Rabu, Disember 16, 2015

Kalau sebelum ini, apa sahaja yang dilakukan oleh dua orang ‘tokoh hebat dan awesome’ ini, pasti akan mendapat sokong dan dokongan padu dari golongan Bersih serta parti pembangkang.

Tapi kini semuanya mula dilihat semakin hambar. Bersih kini melahirkan rasa bosan dan sudah muak mereka untuk menyokong setiap tindakan yang diambil oleh dua pemimpin tersebut.

Mungkin mereka menganggap bahawa sokongan terhadap dua individu yang dianggap 'Boneka' mereka itu selama ini hanya sekadar sia - sia dan langsung tidak memberi sebarang manfaat.

Selama ni mereka sanggup berdiri di belakang dua pemimpin yang dijadikan boneka tersebut kerana mahu mendapat habuan atau manis-manis namun ternyata semua itu sia-sia sahaja.

Setidak - tidaknya, mereka rasa mereka mampu untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dengan mempergunakan pengaruh yang ada pada kedua - dua pemimpin tersebut.

Tapi sejak akhir - akhir ini, puak - puak Bersih tu sendiri mula tampil menyelar tindakan yang telah dilakukan oleh kedua - dua pemimpin tersebut yang mereka anggap sebagai mengarut.

Kata mereka, dua orang pemimpin itu hanya tahu mengkritik tetapi tidak mencadangkan sebarang tindakan bagi memastikan integriti pembiayaan dana politik memihak kepada mereka juga.

Malah Bersih juga berkata, dua boneka terbabit sepatutnya membuat cadangan yang boleh ‘menyelamatkan’ UMNO daripada “Politik Wang” dan menghadiahkan sedikit ‘saguhati’ kepada ‘penyokong’ mereka.

Oleh disebabkan itu, Bersih berpesan kepada dua boneka tersebut supaya tidak berkelakuan seperti tin kosong semata - mata. Sebaliknya bertindak ‘menyelesaikan’ kerja mereka secepat mungkin.
"Sekiranya mereka tidak mampu, BERSIH mencadangkan supaya Mahathir dan Muhyiddin menyokong sahaja saranan 70 badan bukan kerajaan yang dipimpin kumpulan G25 dan BERSIH (antara lain) yang telah dilancarkan dua minggu lalu," kata NGO itu, lapor UtaraNews
Pokok pangkalnya, kedua - dua pemimpin itu hanya diibaratkan sebagai Boneka oleh puak - puak BERSIH tu bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri semata - mata. Bukannya diorang benar - benar ikhlas nak menyokong kedua - dua pemimpin terbabit!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. Dua ekor pengkhianat Melayo.. dua2 ekor ni bukan ahli biasa tp sekor mantan PM sekor lagi berangan nk jd PM.. dua2 ekor ni telah tunjuk muka sebenar.. penjilat lendirr DAPig BERSHIT! patut ken apecat dr UMNO!

    BalasPadam
  2. KAlau ko bodoh pun janganlah tunjukkan sangat kebodohan tu. Nak membodek pun biarlah berpada-pada. Jangan ingat semua rakyat Malaysia ni bodoh sangat.

    BalasPadam
  3. Rasanya artikel ni lebih dari sampah.

    BalasPadam
  4. Termasuk ko sampah

    BalasPadam
  5. Prognosis peringkat interim terhadap Che Det mendapati beliau menghadapi tahap kronik sindrom Acute Prejudice serta symptom Super Egotism yang telah terkumpul@accumulate sejak beliau memegang jawatan menteri pelajaran serta timbalan perdana menteri di era Tun Abdul Razak lagi.Jadi tahap kronik sindrom ini bakal menjadikan individu tersebut merasakan seperti demi-god tanpa rasa bersalah serta tidak menghiraukan hatta sekalipun hukum agama Islam yang melarang berburuk sangka.Amat memalukan spesis ini,namun sebagai ujian kepada rakyat Malaysia keseluruhannya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping