Rabu, Disember 16, 2015

Kesian betul tengok Si Apek Kit Siang ni. Bila dah sampai ke penghujung usia pun dia masih lagi tak sedar diri. Masih lagi dia nak melahirkan kekecewaan dia dalam perjuangan Chauvanist.

Realitinya, Si Apek Kit Siang ni hidup dalam kekecewaan kerana GAGAL untuk memenuhi agenda Politik subversif yang cuba dilaksanakan sejak kewujudan DAPigs selepas tahun 1960-an.

Sehingga ke hari ini, satu persatu rakan seperjuangan Si Apek Kit Siang tu telah meninggal dunia berputih mata melihat keGAGALan mereka untuk melaksanakan agenda Chauvanist mereka.

Hasrat mereka untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Republik masih lagi tidak kesampaian. Hajat mereka untuk menjadi 'Tuan Besar' di Malaysia GAGAL menjadi Realiti.

Mungkin sebab itulah Si Apek Kit Siang tu luahkan kekecewaan dia dengan mendakwa gabungan dikalangan Pakatan Haprak tu sendiri masih tidak mampu untuk merampas kuasa.

Sebaliknya, Si Apek Kit Siang tu berpendapat gabungan yang dibentuk diantara PAS, DAPigs, PKR dan PAN yang baru ditubuhkan belum tentu dapat menewaskan Barisan Nasional.

Sekaligus kenyataan Si Apek Kit Siang tu membuktikan keGAGALan puak - puak DAPigs untuk menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Hakikatnya, keGAGALan puak - puak Pakatan Haprak tu sedari awal lagi membuktikan bahawa mereka tidak mampu untuk bersatu demi menjaga kebajikan rakyat secara keseluruhan.

Sebaliknya, puak - puak Pakatan Haprak tu sarat dengan agenda mereka yang tersembunyi dan tidak dikongsikan dengan rakan sekutu. Maka sebab itulah perpaduan diantara mereka GAGAL dilaksanakan.

Pokok pangkalnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu boleh dilihat sebagai satu 'Diversion' untuk memesongkan perhatian rakyat. Tetapi realitinya, puak - puak Pakatan Haprak tu hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka semata - mata. Bukannya untuk rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping