Selasa, Mac 01, 2016

Hehehe!!! Memang nak tergelak pulak mendengar cerita pasal 'Keluar Masuk' ni. Ada sorang sahabat kata, "Benda Keluar Masuk ni memang sedap. Cukup bulan boleh dapat hasil".

Bukan setakat itu sahaja. Kata sahabat tu lagi, "Keluar Masuk ni kena turut serta dengan Turun Naik. Bila ada yang turun, baru boleh naik. Bila nak naik tu kita tak sabar".

Sahabat tu juga sempat berpesan, "Kalau nak Keluar Masuk dan Turun Naik ni, mesti kena HALAL. Buat secara HARAM, takut nanti kita pulak yang tak tahan menanggung azab".

Heh! Tak pasti la apa yang cuba disampaikan tu ada kaitan dengan Politik atau pun tidak. Tapi tinggal lagi, bila orang cerita pasal 'Keluar Masuk' ni benda yang dah biasa dilakukan, apa yang kita nak pelik?

Sebelum ni pun pernah jugak berlaku cerita pasal 'Keluar Masuk' ni. Bahkan cerita pasal 'Naik Turun' pun benda yang dah pernah kita dengar suatu ketika dulu. Ianya bukan benda baru.

Macam kata sahabat kita tadi, bila ada yang nak Naik, memang ada yang tak sabar - sabar nak turunkan orang lain. Bila 'Turun Naik' dan 'Keluar Masuk' tu berlaku, baru la kita puas hati. Tercapai klimaks.

Tapi yang menjadi masalahnya, bila dah 'Naik' tak reti - reti pulak nak 'Turun'. Bila dah 'Keluar', sibuk pulak nak 'Masuk'. Benda yang macam tu yang selalu buat orang pening kepala.

Pokok pangkalnya, jika 'Turun Naik' atau 'Keluar Masuk' ni boleh memberi kemenangan kepada Barisan Nasional dan mengembalikan kepercayaan kepada UMNO, teruskan la.

Tapi kalau setakat buat penat 'Turun Naik' dan 'Keluar Masuk' ni hanya sekadar memberi kemenangan kepada puak - puak DAPigs untuk berkuasa, apa gunanya? Penyudahnya nanti, orang Melayu jugak yang 'Gigit Jari'. Masa tu, menyesal pun dah tak berguna dah!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Macamana Pula yg MASUK akaun peribadi senyap2 tu? Keluar pun senyap2 juga...entàh ya entah tidak....tak gi tu Pak pandir!!!

    BalasPadam
  2. xkn nk masuk akaun pn nk nheboh2...ape ko masuk kn duit dlm akaun ko suke heboh2 ke???lol

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping