Jumaat, Mac 04, 2016

Heh! Kalau dilihat secara kasarnya, sudah pasti mana - mana orang yang waras pun akan rasa pelik dengan agenda perjuangan Parti Kencing Rakyat yang dipelopori oleh Si Ketua Penipu tu.

Tapi bila difikirkan balik semula, kita tak heran la kenapa puak - puak PKR ni lebih suka ikut jalan belakang untuk memenuhi kehendak dan kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Sebab Si Ketua Penipu tu pun suka main ikut 'belakang' juga. Maka sebab itu perjuangan parti itu juga suka mengambil pendekatan serta pendirian yang sama dalam amalan Politik mereka.

Bukan kali pertama kita tengok PKR nak cuba merampas kuasa melalui pintu belakang. Kali pertama dulu, PKR cuba buat melalui agenda 16 September dengan membeli Ahli Parlimen Barisan Nasional.

Kali kedua, PKR ambik tindakan dengan perlaksanaan agenda Langkah Kajang sebagai salah satu usaha untuk merampas kedudukan Menteri Besar dari Khalid Ibrahim di Selangor.

Tapi yang IRONIKnya, selama hari ini PKR jugak yang dok sering melaung - laungkan dasar perjuangan berlandaskan demokrasi berperlembagaan yang menjadi amalan di Negara ni.

Jadi memang nampak sangat la laungan puak - puak PKR tu hanya sekadar RETORIK semata - mata. Bukannya diorang benar - benar ikhlas nak menghormati dasar demokrasi Negara.

Dan sebab itulah juga puak - puak PKR tu meroyan bila setiap PAS tampil membantah tindakan mereka yang tidak demokratik. Bermula dari agenda 16 September sehingga ke hari ini.

Maka kali ini juga tidak terkecuali. PKR dilihat seolah - olah hilang akal apabila Presiden PAS menyatakan pendirian bahawa mereka enggan terlibat menggulingkan Perdana Menteri.
Pokok pangkalnya, PKR bukan la sebuah parti yang benar - benar mahu memperjuangkan dasar demokrasi. Sebaliknya, diorang sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri sehingga sanggup menjadi golongan MUNAFIK dalam Politik!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. PKR memang suka ikut belakang....memang dah di ajar lagu tu oleh guru tersohor depa - Al-Juburi.......

    BalasPadam
  2. HAJI HADI SEJAK DUA TIGA MENJAK NI MAKIN WARAS.

    BalasPadam
  3. harap tun mahathir lawan najib di pekan dlm pru 14 nanti.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping