Sabtu, April 23, 2016

Lama jugak la kita tak mendengar atau membaca cerita pasal Si Khalid Samad ni sejak dia melompat macam Katak masuk parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kebelakangan ini.

Tapi sesekali sekala bila dia muncul dalam media, nampak gayanya perangai haramjadah Si Khalid Samad tu masih lagi tak berubah. Patut la perwakilan PAS tolak dia masa pemilihan hari tu.

Tinggal lagi, usah kita rasa heran sangat la melihat telatah Si Khalid Samad ni yang memang dari dulu cukup suka mencari Publisiti Murahan untuk meraih sokongan dari kalangan rakyat.

Kali ini, Si Khalid Samad tu tampil menabur janji murahan kepada pemandu - pemandu Teksi dengan menyatakan bahawa nasib mereka hanya akan berubah jika mereka menukar Kerajaan.
“Jalan terbaik yang boleh diambil pemandu teksi adalah membantu rakyat menyedari perlunya menukar kerajaan, kerana mereka, sebagai pemandu teksi, sangat mempengaruhi penumpang mereka," katanya.
Dalam erti kata lainnya, Si Khalid Samad tu nak semua pemandu teksi tu menjadi agen penyebar dakyah Politik Songsang Pakatan Haprak tu dan menabur fitnah kepada pengguna.

Yang menjadi persoalan utamanya, apa langkah yang boleh diambil oleh puak Pakatan Haprak tu sekarang bagi menyelesaikan masalah yang sedang dihadapi oleh pemandu Teksi ni?

Adakah dengan hanya menabur janji kosong itu akan membuatkan masalah yang dihadapi oleh pemandu Teksi tu hari ini akan selesai sedangkan mereka memerlukan penyelesaian segera.

Kalau setakat berjanji kosong begitu, tukar Kerajaan baru dapat selesaikan masalah, belum tentu lagi puak Pakatan Haprak tu akan melaksanakannya. Tengok apa yang jadi di Selangor tu pun cukup la.

Dulu masa diorang nak jatuhkan Khalid Ibrahim, diorang berjanji nak selesaikan masalah rakyat, nak hapuskan pembinaan Lebuhraya bertol, dan menyelesaikan isu bekalan air di Selangor.

Tapi bila dah ditukar, masalah yang sama tetap juga berlarutan. Malah ianya bertambah parah apabila Rejim Pakatan Haprak tu lansung tidak mengendahkan keluhan dari kalangan rakyat.

Itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak ni hanya sekadar pandai menjanjikan 'Angan - Angan' je kepada rakyat sedangkan bila tiba bab perlaksanaan, diorang satu Hapah pun tak tau apa nak buat. Masing - masing pakat menabur janji je la kerjanya!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. supertaik yg berlagak jadi superhero..kahkahkah

    BalasPadam
  2. Kejahatan Khalid Samad terhadap Islam tahun 2014.

    Kalau Dr Zakir Naik tau, aku dah agak jawapannya.

    Minta Semut Hitam siarkan artikel lama ini kerana ini adalah bukti yg PAN itu adalah Khadam DAp

    http://www.ismaweb.net/2014/10/oktoberfest-khalid-samad-tidak-ghirah-ketuanan-islam-dicabar/


    Oktoberfest: Khalid Samad tidak ghirah ketuanan Islam dicabar

    BANGI, 2 Okt – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata, kenyataan Khalid Samad berhubung penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ menggambarkan beliau seorang individu yang tidak ghirah (cemburu) dengan Islam.

    “Khalid tidak melihat dengan penuh rasa cemburu perkembangan yang mencabar ketuanan Islam di tanah air ini.

    “Walaupun rakyat negara ini negara majmuk, tetapi secara perlembagaan dan sejarahnya, ianya masih negara Islam,” tegasnya.

    Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada kenyataan Khalid Samad bahawa penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

    Khalid juga berkata, sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

    Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua ISMA Ipoh berkata, para ulama’ telah memberikan garis panduan bagaimana mengendalikan hak -hak rakyat yang bukan Islam di dalam sebuah negara Islam dalam keadaan hak mereka dipenuhi dan dalam masa yang sama identiti keislaman terjaga dan berdaulat.

    “Bagi memenuhi hak beragama orang bukan Islam maka dibenarkan dibina rumah ibadat mereka bahkan tidak boleh dimusnahkan ketika perang.

    “Namun sebagai menjaga kedaulatan dan identiti negara Islam, orang bukan Islam dilarang menzahirkan syiar- syiar kesyirikan.

    “Mereka juga dilarang mengisytiharkan ritual agama dan sesuatu yang haram di sisi Islam walaupun halal di sisi mereka di tengah-tengah negara Islam seperti meminum arak dan memakan babi,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

    BalasPadam
  3. sekarang ni banyak pengaruh Islam liberal...KS ni terpengaruh jgk kot

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping